ولایت ضامن استقرار امت اسلامی در مسیر حق و قرآن است
کد خبر: 3987136
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
رهبر انقلاب یمن:

ولایت ضامن استقرار امت اسلامی در مسیر حق و قرآن است

رهبر انقلاب یمن طی سخنانی به مناسبت عید غدیر خم تأکید کرد که ولایت به امت اسلامی ضمانت می‌دهد که در مسیر حق و قرآن برای رسیدن به کمال قرار دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از کانال تلگرامی المسیره، عبدالملک بدر‌الدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن، عصر امروز به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم، عید ولایت و امامت، از طریق تلویزیون یمن  سخنرانی کرد.

رهبر انقلاب یمن اصالت اسلام را در موضع و خط مشی امام علی(ع) خواند و گفت: امام علی حلقه وصل درست با نبی اکرم(ص) بوده است. ولایت امام علی(ع) سپر مدافع ما در برابر خطر بزرگی است که ایمان، عقیده و استقامت و ثبات ما بر دین خدا را تهدید می‌کند.

الحوثی تأکید کرد: آیه ولایت نازل شد تا به ما نشان دهد که ولایت ضامن حمایت از امت اسلامی در برابر انحراف‌های داخلی است که به نفع یهود و نصاری و جنبش نفاق ایجاد می‌شود.

وی امام علی را وجه افتراق ایمان و نفاق خواند و گفت: وقتی رسول خدا(ص) می‌فرماید که علی با حق است و حق با علی است؛ یعنی تأکید می‌کند که امام علی‌(ع)، امت را بر اساس حق پیش خواهد برد.

رهبر انقلاب یمن تصریح کرد: وقتی امام علی(ع) می‌گوید علی با قرآن است و قرآن با علی است؛ یعنی به امت اسلامی ضمانت داده می‌شود که مردی که امت اسلامی را پیش می‌برد، عالم و عارف به قرآن است.

الحوثی ادامه داد: وقتی امام علی(ع) انگشتر خود را در نماز صدقه می‌دهد؛ یعنی به امت خود اهتمام دارد و این را قرآن از شایستگی‌‎های امام دانست که او را لایق سرپرستی امت پس از رسول اکرم(ص) کرده است.

او امام علی(ع) را نخستین سرباز برای یاری اسلام و پیامبر آن در جنگ‌های بدر، احد و خندق خواند و گفت: همه زندگی امام برای خدا بود، زیرا همواره آماده جانفشانی و کسب رضایت پروردگار بود.

رهبر انقلاب یمن گفت: آیات زیادی در قرآن کریم هستند که امام علی(ع) را نمونه کمال ایمان معرفی می‌کند و هدف از ولایت امام، ادامه مسیر هدایت الهی و تداوم اقامه درست دین به دور از هر جعل و انحراف بوده است.

الحوثی با بیان اینکه برخی مسلمانان در درک اهمیت اطاعت از رسول اکرم(ص) مشکل داشتند، گفت: آنها در بسیاری از مسائل نافرمانی می‌کردند، زیرا در احترام به رسول و درک منزلت رسول نزد خدا ضعف داشتند.

الحوثی گفت: قدرت‌های استکباری و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، درصدد اعمال قیمومیت خود بر ما هستند و روزنه‌ای که از طریق آن نفوذ می‌کنند، وضعیت آشوب، هرج و مرج و شکاف فرهنگی است.

وی تأکید کرد: ولایت در حمایت از امت برابر توطئه‌ها و نفوذ بیگانگان بسیار مهم است تا اجازه سوء استفاده بیگانگان از امت اسلامی و تسلط بر آنها داده نشود.

او بزرگ‌ترین تهدید امت اسلامی در عصر کنونی را تلاش دشمنان برای تسلط بر امت اسلامی خواند و گفت: اصلی‌ترین راه دشمن از طریق نفوذ فرهنگی، فکری و ایجاد شکاف داخلی است.

رهبر انقلاب یمن تصریح کرد: یهودی‌ها قادرند کاری کنند که حق از باطل شناخته نشود و در خصوص مسائل دینی هم در جعل واقعیت‌ها مهارت دارند.

الحوثی گفت‌: گروه‌های انحرافی در میان امت اسلامی نظیر منافقینی هستند که تحت عناوین دینی عقیدتی فعالیت می‌کنند و از دین برای منحرف کردن امت اسلامی در ولایت مداری و خط مشی علمی آنها سوء استفاده کنند.

رهبر انقلاب یمن گفت: جایگزین ولایت، خلأ و هرج و مرجی است که امت اسلامی را قربانی همه مفسدان و گمراهان می‌کند؛ اما اصل ولایت موجب می‌شود که ما در زمینه‌های فرهنگی، دینی و فکری نظم داشته باشیم.

امروز چهارشنبه هزاران نفر از مردم یمن در بزرگداشت روز عید غدیر خم در صنعاء راهپیمایی کردند.

انتهای پیام
captcha