اختصاص ۳۰ درصد صدقات به حل مشکل مسکن نیازمندان قزوینی
کد خبر: 3988031
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
در بهار ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

اختصاص ۳۰ درصد صدقات به حل مشکل مسکن نیازمندان قزوینی

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۰ درصد از صدقات جمع آوری شده در استان قزوین به حل مشکل مسکن محرومان و نیازمندان اختصاص یافته است.

اختصاص ۳۰ درصد صدقات به حل مشکل مسکن نیازمندان قزوینی

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، رضا کارگر، مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین، بیان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد مدیریت مناسب و استفاده بهینه از کمک‌های مردمی در سرفصل‌های خدمتی است.

وی ادامه داد: البته کمک‌های مردمی که با عناوین خاص ارائه می‌شود در همان زمینه که نیکوکار اهدا کرده است، صرف می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: تمامی صدقات و کمک‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف برای نیازمندان هزینه می‌شود و هزینه‌های اداری و عملیاتی این نهاد هم از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۷ میلیارد ریال صدقه از حدود ۱۲۶ هزار صندوق صدقه جمع آوری شده و همه صدقه جمع آوری شده همچون سایر کمک‌های مردمی برای نیازمندان داخل استان صرف شده است.

کارگر بیان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری از این میزان صدقه جمع آوری شده ۳۰ درصد برای حل مشکل مسکن محرومان و نیازمندان اعم از پرداخت اجاره، کمک هزینه ساخت و کمک به نوسازی و بهسازی مسکن نیازمندان اختصاص یافته است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ۵۸ درصد از صدقه جمع‌آوری شده برای امر ازدواج، درمان بیماران نیازمند، تأمین لوازم ضرروی زندگی و کمک‌های موردی اختصاص یافته است.

وی اظهارکرد: ۱۲ درصد از صدقه جمع آوری شده نیز برای کمک‌های فرهنگی به هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز، دانشجو و طلبه تحت حمایت اعم از کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه شهریه و خدمات فرهنگی، آگاه سازی و آموزش مهارت‌های زندگی برای مدجویان بوده است.

کارگر یادآور شد: امیدواریم با کمک‌های بیشتر مردمی بتوانیم در عرصه خدمت گزاری به نیازمندان و محرومان شاهد ارتقای کمی و کیفی باشیم از این رو پیشنهاد می‌کنیم مردم خیر و نیکوکار استان برای تسهیل در ارائه کمک‌های خود و همچنین تسریع در جمع آوری این کمک‌ها از کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha