آنروا: جان بیش از 30 هزار پناهنده فلسطینی در خطر است
کد خبر: 3991302
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

آنروا: جان بیش از 30 هزار پناهنده فلسطینی در خطر است

آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (آنروا) نسبت به خطراتی که متوجه پناهندگان فلسطینی در استان درعا در جنوب سوریه است، هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (آنروا) در بیانیه‌ای هشدار داد که جان بیش از 30 هزار پناهنده فلسطینی به دنبال درگیری‌های اخیر در استان درعا واقع در جنوب سوریه، در معرض خطر است.
 
در این بیانیه آمده است: بمباران‌ها و درگیری‌هایی که از 29 ژوئیه گذشته (7 مرداد) در استان درعا روی داد، منجر به خسارت‌های جانی و آوارگی صدها خانواده فلسطینی از این منطقه شده و توانایی آنروا در ارائه خدمات حیاتی به آنان را کاهش داده است.
 
آنروا توضیح داد که بیش از 600 خانواده پناهنده فلسطینی یعنی حدود 3 هزار نفر در اردوگاه‌ فلسطینیان درعا زندگی می‌کنند که وضع زندگی آنها وخیم است.
 
این بیانیه می‌افزاید: به دنبال بسته شدن گذرگاه اصلی سرایا در 30 ژوئیه (8 مرداد)، ذخیره دارو، غذا و نان در 2 آگوست جاری (11 مرداد) به پایان رسید. همچنین آب و برق اردوگاه نیز قطع شده و این امر موجب ایجاد وقفه در آماده سازی لازم برای بازگشت کودکان به مدرسه شده و توان پناهندگان برای دستیابی به خدمات آنروا را کاهش داده است.
 
این آژانس از همه طرف‌های درگیری خواست تا دسترسی بشردوستانه بدون مانع به فلسطینیان را تضمین کنند و از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله خدمات آنروا در استان درعا محافظت کنند.
انتهای پیام
captcha