اعلام فراخوان همایش بین‌المللی «مطالعات میان رشته‌ای قرآن» در البرز
کد خبر: 3992353
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

اعلام فراخوان همایش بین‌المللی «مطالعات میان رشته‌ای قرآن» در البرز

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد البرز گفت: مهلت ارسال مقالات برای شرکت در نخستین همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌‍‌ای قرآن و ششمین همایش ملی اعجاز قرآن تا مهرماه سال‌جاری است.

اعلام فراخوان همایش بین‌المللی «مطالعات میان رشته‌ای قرآن» در البرز

سیده زهرا حسینی، رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اعلام فراخوان همایش بین‌المللی مطالعات میان رشته‌ای قرآن در البرز، اظهار کرد: این همایش توسط پژوهشکده اعجاز قرآن دانشگاه شهید بهشتی، انجمن اعجاز قرآن ایران، دانشگاه ادیان و مذاهب و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال مقالات برای شرکت در این همایش تا مهرماه سال‌جاری است، افزود: محور‌های فراخوان این همایش بر اساس دو محور اصلی نظری و کابردی در نظر گرفته شده و به مباحثی، چون روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن، مطالعات میان رشته‌ای، چون امکان، ضرورت، دست آوردها، آسیب‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن، سیر تطور اندیشه اعجاز قرآن، نظریات پیرامون اعجاز قرآن و نقد و بررسی آن‌ها و تعمیق و توسعه روش‌های تحقیق در مطالعات قرآنی و مطالعات میان رشته‌ای می‌پردازد.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: محور فرعی دوم که محور ویژه این همایش است. سه موضوع مهم نقش قرآن در حل مسائل روز، نقش قرآن در دست‌یابی به سبک زندگی موفق و ابزار‌های دانش مدرن و مطالعات قرآنی است.

حسینی در پایان گفت: علاقه‌مندان البرزی برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به سایت همایش به آدرس http://iciqs.sbu.ac.ir از جزئیات همایش و نحوه ارسال مقالات آگاهی یابند.

انتهای پیام
captcha