مشارکت 2 میلیون کودک ترکیه‌ای در دوره‌های تابستانه قرآنی + فیلم
کد خبر: 3992751
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

مشارکت 2 میلیون کودک ترکیه‌ای در دوره‌های تابستانه قرآنی + فیلم

ریاست امور دینی ترکیه اعلام کرد که حدود 2 میلیون کودک دوره‌های تابستانه آموزش و حفظ قرآن را در 61 هزار مسجد و 13 هزار مرکز آموزشی با موفقیت به پایان رساندند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تی آر، ریاست امور دینی در ترکیه اعلام کرد که با پایان دوره‌های آموزش قرآن کریم و حفظ قرآن برای کودکان در تابستان 2021، تعداد کودکان شرکت‌کننده در آن به حدود 2 میلیون نفر رسید.

ریاست امور دینی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دوره‌ها امسال در پنجم ژوئیه 2021(14 تیر ماه) آغاز و به مدت شش هفته ادامه داشت و در 20 آگوست جاری(29 مرداد) به پایان رسید.

در این بیانیه آمده است: دوره‌های آموزش قرآن ویژه کودکان در ترکیه در 61 هزار مسجد و 13 هزار مرکز آموزش وحفظ قرآن کریم در سراسر کشور برگزار شد و 110 استاد زن و مرد این فعالیت‌ها را مدیریت می‌کردند.

ریاست امور دینی ترکیه گفت که تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره‌ها امسال به یک میلیون 906 هزار و 615 دانش‌آموز دختر و پسر می‌رسد که یک میلیون و 32 هزار و 615 نفر آنها پسر و 874 هزار نفر دیگر دختر هستند.

بر اساس این بیانیه برگزاری این کلاس‌های آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های ویژه مقابله با کرونا انجام شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های ریاست امور دینی ترکیه کلاس‌های ویژه کودکان 4 تا 9 سال در مساجد و مراکز آموزشی به شکل حضوری برگزار شد و کودکان 10 تا 15 سال به دو شکل حضوری یا مجازی به آموزش پرداختند و کودکان 16 تا 22 سال نیز از طریق صرفاً مجازی در کلاس‌ها مشارکت داشتند.

در این دوره‌ها علاوه بر آموزش یادگیری و حفظ قرآن دروسی در خصوص عبادات، اخلاق اسلامی و علوم اسلامی آموزش داده شده است.

علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه نیز ضمن تبریک به دانشجویان و معلمان شرکت‌کننده در این کلاس‌ها برای به پایان رساندن موفق این دوره‌های آموزشی گفت: اولیای دانش‌آموزان اهتمام زیادی به حضور فرزندانشان در این کلاس‌ها نشان دادند.

مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی قرآن کریم کودکان در تابستان 2021 در مسجد ایاصوفیه در شهر استانبول برگزار شد.

در ویدئوی زیر بخشی از مراسم تکریم از حفاظ قرآن در مسجد ایاصوفیه را مشاهده می‌کنید.

تعداد حافظان قرآن کریم در ترکیه از سال 1976 میلادی تاکنون به 140 هزار نفر می‌رسد و 70 هزار نفر آنها در کلاس‌های آموزش حفظ قرآن در این کشور حضور یافتند.

انتهای پیام
captcha