اختصاص بیش از ۵۰۲ هزار دُز واکسن کرونا به کردستان
کد خبر: 3993506
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

اختصاص بیش از ۵۰۲ هزار دُز واکسن کرونا به کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۵۰۲ هزار و ۶۹۰ دُز واکسن کرونا به کردستان اختصاص یافته که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۲۳۷ دُز به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۲۹ پارت واکسن به استان اختصاص یافته و گروه‌های هدف آن را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه ۵۰۲ هزار و ۶۹۰ دُز واکسن به استان اختصاص یافته است، افزود: از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۲۳۷ دُز در قالب نوبت اول و دوم مصرف شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر در کردستان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۰ نفر، دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۸ درصد بیان کرد و گفت: ۷۷ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

قادری با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۳ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود، افزود: همچنان روند تزریق واکسیناسیون با شدت بیشتری انجام می‌شود.

وی در خصوص شیوع ویروس دلتا در کشور، قابلیت انتقال و قدرت سرایت‌پذیری بالای آن هشدار داد و گفت: نوع دلتا ویروس کرونا در حال حاضر تبدیل به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: اکنون تنها راه پیشگیری از بدتر شدن اوضاع بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌ها به صورت بسیار جدی و انجام واکسیناسیون است.

انتهای پیام
captcha