تلاش قرآنی نزاجا برای تحقق منویات فرمانده کل قوا / اعطای تسهیلات به حافظان قرآن
کد خبر: 3993882
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

تلاش قرآنی نزاجا برای تحقق منویات فرمانده کل قوا / اعطای تسهیلات به حافظان قرآن

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پشتیبانی منطقه ۲ نزاجا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، راه‌اندازی نهضت حفظ قرآن را در این نیرو تلاشی برای تحقق منویات معظم‌له دانست و از اعطای تسهیلات و تشویق‌های خاص به حافظان قرآن در این یگان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عبدی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی پشتیبانی منطقه 2 نزاجا، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی همواره به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی عقیدتی ـ سیاسی‌ها در میان نیروهای مسلح دنبال می‌شود، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از این نیروها همواره تلاش بسیاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی و به‌ویژه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب داشته و دارد.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اظهار کرد: مجموعه عقیدتی ـ سیاسی پشتیبانی منطقه 2 نزاجا در راستای نهضت حفظ قرآن کریم و تربیت بیش از 10 میلیون حافظ به دستور فرماندهی معظم کل قوا و تأکیدات سلسله مراتب ارتش اقدام به برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآن کریم در زمینه‌های حفظ و صوت و لحن در مقاطع کارکنان پایور و وظیفه و همسران و فرزندان محترم کارکنان کرده است.

عبدی ادامه داد: این یگان با برگزاری 10 کلاس حفظ به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقطع همسران و فرزندان کارکنان و 5 کلاس تخصصی حفظ قرآن کریم در مقطع کارکنان تاکنون بیش از 200 حافظ و نوحافظ قرآن کریم تربیت کرده است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پشتیبانی منطقه 2 نزاجا با بیان اینکه برای اجرای نهضت حفظ قرآن از اساتید مجربی استفاده کرده‌ایم، گفت: این اساتید را با همکاری ادارات و مؤسسات تخصصی حفظ و ترویج قرآن استان فارس و شیراز اعم از اداره اوقاف و مؤسسات قرآنی به کار گرفته‌ایم. مجموعه این تلاش‌ها باعث شده است که در ارزیابی انجام شده اداره قرآن و عترت سازمان عقیدتی ـ سیاسی در مردادماه موفق به کسب رتبه برتر در سطح یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران شویم.

عبدی در ادامه با بیان اینکه برپایی محافل انس با قرآن یکی از برنامه‌های همیشگی ما برای پرسنل است، گفت: این محافل به صورت ماهیانه برگزار می‌شود که در سال جاری حداقل 6 محفل انس با قرآن تاکنون در سطح این یگان برگزار شده است. علاوه بر این‌ها به منظور ایجاد انگیزه و تشویق کارکنان وظیفه به سمت حفظ قرآن یکسری هدایایی نظیر اعطای 20 روز مرخصی تشویقی برای نوحافظان قرآن کریم در نظر گرفته‌ایم.

وی به فعالیت‌های قرآنی خانواده‌های کارکنان این یگان نیز اشاره کرد و گفت: این یگان با حمایت از کارکنان و خانواده‌های آنان خوشبختانه یکی از یگان‌های پیشگام در برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح نیروی زمینی و به طور کلی ارتش است به طوری که در سال جاری دو نفر از فرزندان کارکنان این یگان به نام‌های فاطمه و زهرا شادمانی حائز رتبه برتر در رشته حفظ در بین دانش‌آموزان کشور شدند. همچنین بیش از 40 نفر از کارکنان و خانواده‌های آنان پس از طی مراحل اولیه به مرحله نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسابقات قرآن که از یکم تا ششم شهریور ماه برگزار شد، راه یافتند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پشتیبانی منطقه 2 نزاجا در پایان گفت: تمام این تلاش‌ها و خدمات همگی با همکاری و حمایت فرماندهی پشتیبانی منطقه 2 نزاجا انجام شده است که جا دارد قدردانی‌های لازم را از ساحت قرآن دوستان و حامیان قرآن داشته باشیم. 

انتهای پیام
captcha