تفت ظرفیت قرآنی بالایی دارد / جای خالی مدیریت واحد قرآنی
کد خبر: 3998128
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

تفت ظرفیت قرآنی بالایی دارد / جای خالی مدیریت واحد قرآنی

مسئول گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی «کوثر» شهرستان تفت نبود پشتیبانی مالی و مدیریت واحد را بزرگترین مشکل شهرستان در زمینه قرآنی دانست و انتقادات وارده به مسابقات قرآن اوقاف را از دلایل انصراف این گروه بیان کرد.

تفت ظرفیت قرآنی بالایی دارد / جای خالی مدیریت واحد قرآنیمهدی احمدی، مسئول گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی «کوثر» شهرستان تفت، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: چندین مرتبه گروه‌های تواشیح راه‌اندازی شده بود ولی دوامی نداشت لذا گروه تواشیح کوثر را با حضور تعدادی از نوجوانان در شهرستان راه‌اندازی کردیم که اخیراً نیز تعدادی از بزرگسالان فعال قرآنی به این گروه پیوسته‌اند و اکنون این گروه 40 نفر عضو دارد.

احمدی با اشاره به وضعیت کنونی شهرستان در زمینه فعالیت‌های قرآنی گفت: خوشبختانه شهرستان تفت از ظرفیت قرآنی بسیار بالایی برخوردار است و استعدادهای خوبی حتی فراتر از برخی شهرستان‌ها که جمعیت بیشتری دارند، دارد اما موقوفات قرآنی در شهرستان بسیار پایین است به نحوی که یک موقوفه قرآنی وجود دارد که سال‌های بسیاری است اجاره آن پرداخت نشده و معوقه دارد. 

وی نبود پشتیبانی مالی و مدیریت واحد را بزرگترین مشکل شهرستان تفت در زمینه قرآنی دانست و ادامه داد: متأسفانه مدیریت واحد قرآنی در شهرستان وجود ندارد و همین امر باعث موازی کاری در فعالیت‌ها شده است. 


بیشتر بخوانید: 


احمدی در پاسخ به چرایی انصراف گروه از مسابقات قرآن اوقاف، کمبود تمرین و عدم آمادگی تیم را از دلایل این انصراف دانست و گفت: با توجه به اینکه تیم نتوانست در موعد مقرر برای مسابقات آماده شود، انصراف از مسابقات را ترجیح داد. البته سال گذشته نیز بیشترین انتقاد را به مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه داشتم زیرا به نظرم حتی به اساتید کشوری هم بی‌مهری شد و هیچ انعطافی از سوی مسئولان مربوطه صورت نگرفت.

این فعال قرآنی شهرستان تفت بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته ثبت‌نام از طریق سایت انجام می‌شد و موعدی برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده بود این در حالی است که در سال‌های قبل افراد می‌توانستند حتی در روز مسابقات نسبت به ثبت‌نام و حضور اقدام کنند، اما سال گذشته اکثر افراد نتوانستند در موعد مقرر در سایت ثبت نام و از مسابقات جاماندند هر چند برخی اساتید برجسته کشوری نیز پا درمیانی کردند اما با بی مهری مسئولان مربوطه مواجه شد.

وی ادامه داد: انتقاد دیگری که وجود داشت اینکه بنا به آیین‌نامه مسابقات، اگر شرکت‌کنندگان شهرستانی از تعداد مدنظر کمیته مسابقات کمتر باشند، شهرستان‌ها در هم ادغام و مسابقات به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، در شهرستان تفت نیز شرکت‌کنندگان که در سایت ثبت‌نام کرده بودند، حدود 10 نفر و کمتر از حد نصاب بود لذا مرحله شهرستانی با شهرستان یزد ادغام شد که به نظر بنده این اقدام از عدالت به دور است و حتی اعتراض هم کردیم ولی هیچ‌کدام مؤثر واقع نشد.

این فعال قرآنی در پایان بیان کرد: اعتراض ما به لحاظ بُعد مسافتی نبود و اینکه تفتی‌ها باید با یزدی‌ها که هر سال رتبه اول تا سوم استانی را داشتند، مسابقات برگزار می‌شد و اینکه امتیاز خاص و مستقلی برای حضور در مسابقات ندارند، مورد اعتراض واقع شد.

انتهای پیام
captcha