۹۰ درصد موکب‌داران قزوین دُز دوم واکسن را دریافت کردند
کد خبر: 3998520
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

۹۰ درصد موکب‌داران قزوین دُز دوم واکسن را دریافت کردند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: امسال باید همه خادمین واکسن کرونا تزریق کنند که با هماهنگی مسئولین استانی این امر انجام شده است و ۹۰ درصد موکب‌ها دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

۹۰ درصد موکب‌های اربعین در قزوین دوز دوم واکسن را دریافت کردند

مهدی طاهرخانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۲۸ شهریورماه برگزار شد اعلام کرد: ستاد عتبات عالیات بعد از سقوط صدام با تدبیر، برنامه‌ریزی، درایت و ذکاوت شهید حاج قاسم تشکیل شد، ساخت صحن حضرت زینب(س) برای زائرین ازجمله اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده است، احداث و انجام عملیات عمرانی در شهرهای نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و امامزادگان از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده که با کمک مردم جهان اسلام شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد هستیم بسیاری از حرم‌ها، اماکن و امامزادگان در حال بازسازی و تکمیل برای زائرین و مشتاقان است؛ توسعه حرم امام حسین(ع) از چهار پیش آغاز شده است و در حال حاضر پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: ساخت صحن شرقی حرم طفلان مسلم در شهر مسیب عراق توسط ستاد بازسازی و عتبات عالیات قزوین در حال انجام است و سه ماه از آغاز این پروژه می‌گذرد و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ پروژه‌هایی نیز در سامرا و کاظمین در حال احداث است؛ پروژه لاغرسازی ستون گنبد امام حسین(ع) و تعمیر و بازسازی گنبد حضرت علی(ع) نیز از دیگر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی تصریح کرد: مردم قزوین با هدایا و نذورات نقدی و غیرنقدی و حتی وقف املاک و اهدای طلا برای بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنند، البته هدایا در محل موردنظر واقف هزینه می‌شود.

طاهرخانی اشاره کرد: اربعین با محدودیت زیادی مواجه شده و تنها به ۶۰ هزار زائر اجازه عزیمت به این سفر معنوی داده شده است، ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز موکب‌هایی را در نظر گرفته است و امسال با توجه به اینکه امکان سفر زمینی وجود ندارد مسلماً امکان جابه‌جایی و انتقال تجهیزات مواکب وجود ندارد، برخی از مواکب در سال‌های گذشته در عراق حضور داشته و تجهیزات خود را در عراق گذاشتند که این موکب‌ها می‌توانند راحت‌تر خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی تشریح کرد: از استان قزوین ۷۰۰ خادم در قالب ۴۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی به کربلا اعزام خواهند شد؛ موکب‌ها در حال اخذ ویزا هستند و پس از آن می‌توانند نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنند؛ در عراق چهار قرارگاه کربلا، نجف، طریق و مسیب فعال خواهد بود و باید متذکر شویم که صفر تا ۱۰۰ هزینه‌های سفر با خادمان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین متذکر شد: صلاحیت مواکب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات بررسی و برای آنان پروانه صادر می‌شود. موکب‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند مشخص و دارای پروانه هستند و موکب‌هایی که نذورات جمع‌آوری می‌کنند باید پروانه خود را ارائه دهند.

وی گفت: امسال باید همه خادمین واکسن کرونا تزریق کنند که با هماهنگی مسئولین استانی این امر انجام شده است و ۹۰ درصد موکب‌ها دُز دوم واکسن را دریافت کردند؛ افرادی که عازم این سفر می‌شوند باید تست pcr را انجام دهند و که برای انجام آن با دانشگاه علوم پزشکی قزوین هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

طاهرخانی ابراز کرد: اربعین بزرگ‌ترین رزمایش شیعه و جهان اسلام است این مانور اعتقادی، سیاسی و فرهنگی است. برای سال ۱۴۰۰ ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بر مبنای جمعیت استان برنامه‌ریزی کرد و با توجه به اینکه قزوین بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت دارد اگر هر نفر ۵۰۰۰ تومان برای بازسازی به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کند بیش از ۶ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری خواهد شد، مبالغ اهدایی در اماکن متبرکه‌ای هزینه خواهد شد که فرد اهداکننده نیت کرده باشد.

وی توضیح داد: طرح بنای نور با مشارکت بانک رسالت در حال اجراست و افرادی که علاقه‌مند به مشارکت در بازسازی عتبات عالیات هستند و به لحاظ نقدی این امکان را ندارند در قالب طرح بنای نور می‌توانند از بانک رسالت تسهیلات بدون ضامن و بدون سود دریافت کنند، برای این امر نیازی به حضور در بانک ندارند و با دریافت فرم از ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌توانند تسهیلاتی از ۲ تا ۱۵۰ میلیون تومان دریافت و به ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیه دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین یادآور شد: در این طرح تسهیلات به حساب فرد مشارکت‌کننده و سپس به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز می‌شود و بازپرداخت آن نیز ۶۰ ماهه است. پس از چند ماه اگر مشارکت‌کننده توانایی پرداخت باقی اقساط را نداشته باشد ستاد بازسازی عتبات عالیات باقی‌مانده را به‌حساب بانک رسالت واریز می‌کند. در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۱۰۰ پرونده در طرح بنای نور تشکیل و ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث عتبات عالیات اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha