مراسم اربعین سرآغاز تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 3998931
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
مدیرکل تبلیغات آذربایجان‌شرقی:

مراسم اربعین سرآغاز تمدن نوین اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مراسم اربعین ریشه و سرآغاز تمدن نوین اسلامی است، گفت: اربعین تلاقی و هم‌پیمانی مریدان اهل بیت به‌ویژه سیدالشهدا(ع) است.

مراسم اربعین سرآغاز تمدن نوین اسلامی است/ ارسال 600 اثر به دبیرخانه کنگره شعر اربعینبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، عصر روز دوشنبه، 29 شهریورماه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم اربعین ریشه و سرآغاز تمدن نوین اسلامی است، گفت: اربعین تلاقی و هم پیمانی مریدان اهل بیت به‌ویژه سیدالشهدا است.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره ملی شعر اربعین در تبریز گفت: بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

شعبانی، با تأکید بر اینکه 294 شاعر از سراسر کشور اشعار خود را به زبان‌های ترکی و فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند، افزود: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۳۱ شهریورماه است، شاعران می‌توانند حداقل ۲ و حداکثر چهار اثر از خود به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات آذربایجان‌شرقی افزود: اختتامیه کنگره دوم مهرماه در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار خواهد شد و داوری این‌گنگره توسط شاعران بنام و ملی انجام شده است. همه آثار ارسالی نیز بعداز پایان کنگره، به‌صورت مکتوب منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت اربعین، تلاش می‌کنیم کنگره شعر اربعین را که امسال هفتمین دوره آن به‌صورت ملی در تبریز برگزار می‌شود، از سال آینده به شکل بین‌المللی برگزار کنیم.

شعبانی با اشاره به حضور شاعران بنام ملی مانند استاد اصغر شاهینی از اردبیل، استاد علی حنیفه از زنجان، استاد مجید تال از قم و استاد وحید قاسمی از تهران بیان کرد: اساتیدی مانند قاسم صرافان، سعید بیابانکی و جمشید علیزاده نیز داوری آثار این کنگره را بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بر همین اساس موضوعاتی مانند مرثیه در مدح امام حسین(ع) و یاران ایشان، اربعین نماد استکبار ستیزی، پیاده روی اربعین و نقش آن در حمایت از مکتب نبوی و علوی، نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در تبیین پیام عاشورا، حضرت عباس(ع) و تبعیت از مقام ولی و نقش نوجوانان در عاشورای حسینی از محورهای این کنگره ادبی ملی با موضوعیت شعر اربعین خواهد بود.

وی در خصوص جوایز هفتمین کنگره ملی شعر اربعین نیز گفت: هریک از نفرات اول در دو بخش فارسی و ترکی پنج میلیون، نفرات دوم سه میلیون، و نفرات سوم دو میلیون تومان به‌عنوان جایزه دریافت خواهند کرد و دو جایزه یک میلیونی نیز در بخش برگزیدگان به نفرات منتخب هر بخش اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha