اثبات ارادت قلبی به اهل بیت(ع) در گرو عمل به فرامین آن‌ها است
کد خبر: 4000677
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

اثبات ارادت قلبی به اهل بیت(ع) در گرو عمل به فرامین آن‌ها است

امام‌جمعه خوی گفت: صرف داشتن محبت به معصومین(ع) کافی نیست بلکه انسان باید در راه دین عمل به فرامین و گام نهادن در مسیر آن عزیزان ثابت قدم باشد.

ارسالی امروز ا اثبات ارادت قلبی به اهل بیت(ع) در گرو  عمل به فرامین آن‌ها استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام جمعه خوی، پنجم مهر در مراسم تجمع اربعین حسینی اظهار کرد: روز اربعین را تسلیت عرض می‌کنم، روایتی از امام صادق(ع) است که فرموده: «امام حسین (ع) به عزاداران خود و کسی که اشک از چشمانش جاری شود نظر کرده و از پدرش امیرالمومنین(ع) نیز می‌خواهد همراه با او از خداوند برایش طلب استغفار کند.»

وی افزود: اگر در دل انسان محبت و عشق به اهل بیت(علیهم السلام) وجود داشته باشد و برای مصائب اهل بیت گریه کند و موجب گریه دیگران شود ثواب آن در نزد خدا محفوظ بوده و با معصومین محشور می‌شود و در ردیف شهدای کربلا قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: صرف داشتن محبت به معصومین کافی نیست بلکه انسان باید در راه دین، عمل به فرامین و گام نهادن در مسیر آن عزیزان ثابت قدم باشد همانگونه که شاهد هستیم در طول تاریخ بعضی از اقوام محبت اهل بیت(علیهم‌السلام) را در دل داشتند ولی به دلیل نداشتن ثبات قدم در مسیر آ‌ن‌ها به سعادت نرسیدند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس ادامه مکتب عاشورا بود که در آن جوانان سرزمین ما با الگوپذیری و سیره امام حسین(ع) و یاران ایشان در راه صیانت از دین و کیاست از سرزمین و خاک خود، جان عزیز خود را فدا کردند. 

امام‌جمعه خوی بیان کرد: ما نیز وظیفه داریم با معرفی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، پیام‌ و آرمان‌های آن‌ها را به نسل‌های آتی منتقل کرده و نام‌شان را جاودانه نگه داریم.

انتهای پیام
captcha