پیروزی شهروند محجبه آلمانی در دفاع از حق رأی
کد خبر: 4001230
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

پیروزی شهروند محجبه آلمانی در دفاع از حق رأی

بانوی مسلمان آلمانی که به بهانه پوشش حجاب از شرکت در انتخابات اخیر این کشور منع شده بود؛ با دفاع از حق قانونی خود مسئولان امر را وادار به عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه وله، دختر 21 ساله محجبه‌ای که در شهر برگهایم آلمان زندگی می‌کند، در روز برگزاری انتخابات آلمان همانند سایر رأی‌دهندگان آلمانی همراه با دوست خود به یکی از مراکز اخذ رأی شهر خود رفت اما با ممانعت مسئولان شعبه به دلیل پوشش حجاب روبه‌رو شد.
 
مسئولان شعبه اخذ رأی به او اعلام کردند هرکس که می‌خواهد در رأی‌گیری شرکت کند باید صورت او به طور کامل مشخص باشد اما صورت این دختر به دلیل پوشش حجاب و استفاده از ماسک مشخص نیست.
 
این دختر جوان که از بیم حملات نژادپرستانه خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که با حمایت دوستش، در حق رأی خود پافشاری کرد و همین امر موجب شد تا ناظران شعبه به بررسی قانون ممنوعیت پوشش چهره بپردازند و سرانجام موضوع را به مقامات شهرداری اطلاع دادند.
 
مقامات شهرداری برگهایم در پاسخ اعلام کردند که این دختر محجبه حتی در صورت پوشش حجاب نیز مجاز به رأی دادن است زیرا قانون ممنوعیت پوشش حجاب، فقط پوشش کامل صورت مانند استفاده از برقع را ممنوع کرده و در مورد پوشش سر، این قانون صدق نمی‌کند.
 
عذرخواهی شهردار برگهایم
 
دختر محجبه 21 ساله در پی این رخداد، داستان خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد تا همه زنان آلمانی بدانند که حق دارند با حجاب در رأی‌گیری شرکت کنند.
 
پس از آن، مقامات شهر برگهایم واکنش نشان داده و اعلام کردند که این یک سوء تفاهم بوده و ربطی به مسائل نژادپرستانه ندارد. شهردار برگهایم نیز به دلیل سوء تفاهم پیش آمده، از این دختر جوان عذرخواهی کرد.
انتهای پیام
captcha