ترجمه آذری «زینب(س)؛ پیامبر عاشورا» منتشر شد
کد خبر: 4001258
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

ترجمه آذری «زینب(س)؛ پیامبر عاشورا» منتشر شد

کتاب «زینب(س)؛ پیامبر عاشورا» به زبان آذری به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان با اشاره به ترجمه و انتشار کتاب «زینب(س)؛ پیامبر عاشورا» به زبان آذری همزمان با اربعین حسینی گفت: مؤلف این کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی اشتهاردی است و این اثر به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان به زبان آذری ترجمه شده است.

ربیعی با اشاره به ویژگی‌های کتاب «زینب(س)؛ پیامبر عاشورا» گفت: در این کتاب به ابعاد شخصیتی و موضوعاتی از جمله عرفان حضرت زینب(س) در خردسالی، زینب (س) در آیینه عاشورا، زینب(س) پس از عاشورا، سرپرستی از بازماندگان عاشورا، حمایت و نگهبانی از امام وقت و همچنین، خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و گوشه‌هایی از خطبه آن حضرت در برابر یزید پرداخته شده است.

وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان بیان کرد: این کتاب مرجع خوبی برای علاقه‌مندان به وقایع کربلا و حادثه عاشورا و آشنایی بیشتر با زندگی و نقش حضرت زینب(س) با هدف زنده نگه داشتن حادثه عاشورا و اسلام است و برای محققان، اساتید و دانشجویان علاقمند کاربرد دارد.

ربیعی همچنین، افزود: ترجمه این کتاب به زبان آذربایجانی می‌تواند در بیان و نشان دادن نقش حضرت زینب(س) در حوادث کربلا و عاشورا برای مردم مسلمان و شیعی منطقه جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مؤثر باشد.

این نهمین کتابی است که وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان از فارسی به آذری ترجمه و منتشر می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه پایگاه اینترنتی نمایندگی فرهنگی کشورمان در نخجوان به نشانی« https://nakhchivan.icro.ir/uploads/nakhjavan-arbaeen.pdf » فایل الکترونیکی این کتاب را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha