12درصد جمعیت آذربایجان شرقی سالمند هستند
کد خبر: 4001513
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

12درصد جمعیت آذربایجان شرقی سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 12 درصد جمعیت استان سالمند هستند، گفت: 27 هزار و 869 نفر سالمند تحت پوشش هستند که بیش از 13 هزار نفر از این جمعیت از خدمات مستمری بهره‌مندند و ما بقی از خدمات غیر مستمر استفاده می‌کنند.

12درصد جمعیت آذربایجان شرقی سالمند هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز، نهم مهرماه، در حاشیه دیدار با سالمندان نگهداری شده در خانه سالمندان تبریز با بیان اینکه افراد بالای 60 سال سالمند محسوب می شوند گفت: میزان سالمندان استان از میانگین کشوری بیشتر است.

وی مهمترین هدف بهزیستی در خصوص سالمندان را افزایش امید به زندگی و ارتقای توانمندی‌های این قشر اعلام کرد و افزود: سعی داریم با افزایش توانمندی‌های سالمندان و بهبود عملکرد آنها مانع از رسوب سالمندان در منزل و یا عدم کارایی آنها شویم.

صحاف، با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی سالمند برخورداری عادلانه همه سنین از فناوری‌های دیجیتال است افزود: در این شعار با توجه به آسیب پذیری بیشتر سالمندان در دوران کرونا، بر دسترسی سالمندان به فناوری های دیجیتال تاکید شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای اینکه در دوران همه گیری کرونا، ارتباطات سالمندان با خانواده‌ها قطع نشود، لزوم آموزش و دسترسی هر چه بیشتر این قشر به فناوری های دیجیتال بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه 12 درصد جمعیت آذربایجان شرقی سالمند هستند، گفت: 27 هزار و 869 نفر سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند که بیش از 13 هزار نفر از این جمعیت از خدمات مستمری بهره مندند و ما بقی از خدمات غیر مستمر استفاده می کنند.

انتهای پیام
captcha