کمک سلامت معنوی به بهبود سیستم ایمنی بدن
کد خبر: 4001675
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

کمک سلامت معنوی به بهبود سیستم ایمنی بدن

استاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه سلامت معنوی یکی از عواملی است که در شیوه زندگی سالم اهمیت دارد ، گفت: سلامت معنوی به افزایش ترشح هورمون سروتونین کمک می‌کند که این هورمون در شادی‌آفرینی و احساس شادی و شعف انسان نقش مهمی دارد.

سلامت معنوی به بهبود سیستم ایمنی انسان کمک می‌کند

مریم جوادی، متخصص تغذیه استاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: بحث سلامت معنوی یکی از عواملی است که در شیوه زندگی سالم اهمیت دارد و باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر که کرونا سراسر دنیا را فراگرفته بحث سلامت معنوی مطرح است؛ اعتقادات و عادت‌های صحیحی که انسان در طول زندگی خود دارد می‌تواند به عوامل مرتبط با سلامت ازجمله به ترشح هورمون‌ها کمک کند.

متخصص تغذیه استاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: سلامت معنوی به افزایش ترشح هورمون سروتونین کمک می‌کند که این هورمون در شادی‌آفرینی و احساس شادی و شعف انسان نقش دارد، همچنین می‌تواند به تولید و ترشح عوامل مرتبط با سیستم ایمنی ازجمله گلبول‌های سفید و فعالیت‌ها آن‌ها کمک کند.

جوادی تشریح کرد: سلامت معنوی می‌تواند با ادعیه و رعایت دستورالعمل‌ها و آنچه که در دین مبین اسلام و سایر ادیان الهی داریم تقویت شود بنابراین با تمسک جستن به آنچه اعتقاد داریم می‌توانیم سیستم ایمنی را تقویت کنیم در کنار آن رعایت مسائلی مانند استفاده از غذاهای مناسب، حلال و پاکیزه، داشتن خواب مناسب و انجام فعالیت‌های بدنی در کنار سلامت معنوی به تقویت سیستم ایمنی و سلامت انسان کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha