31 هزار و 323 خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی
کد خبر: 4001921
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

31 هزار و 323 خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه در حال حاضر حدود 31 هزار و 323 خانوار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: این خانوارها 51 درصد از جامعه مددجویی این نهاد را شامل می‌شوند.

31  هزار و 323 خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی‌راد، مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی، شمار خانوارهای تحت حمایت این نهاد را 63 هزار و 840 خانوار اعلام کرد و گفت: از این رقم 31 هزار و 323 خانوار سالمندان بالای 60 سال هستند.

وی با بیان اینکه از جمعیت سالمند تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی بیش از 24 هزار و 452 نفر زن و باقی‌مانده مرد هستند، گفت: از مجموع خانوارهای تحت حمایت سالمند نیز 20 هزار و 438 خانوار روستایی و 10 هزار و 885 خانوار شهری هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی از سالمندان در کمیته امداد، اظهار کرد: ماهانه این نهاد بیش از 15 میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب مستمری و کمک‌معیشت به‌حساب این خانوارهای واریز می‌کند.

وی در خصوص تأمین تجهیزات درمانی و توانمندسازی برای سالمندان نیز، گفت: تهیه وسایل مورد نیاز سالمندان از قبیل سمعک، ویلچر، عینک، واکر و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ویژه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، کمک به تأمین، بازسازی و تعمیر مسکن، حق مراقبت و نگهداری از سالمندان از دیگر خدمات این نهاد به این جامعه هدف است.

وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری، تصریح کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این راستا، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است.

انتهای پیام
captcha