فرود نخستین هواپیمای مصری در تل‌آویو
کد خبر: 4002162
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

فرود نخستین هواپیمای مصری در تل‌آویو

برای نخستین بار در 42 سال گذشته یک هواپیمای شرکت هواپیمایی مصر بعدازظهر یکشنبه در فرودگاه بن گوریون در شرق تل‌آویو فرود آمد، این در حالی است که هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی(حماس) برای گفت‌وگو با مقامات مصری وارد قاهره شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، این پرواز شرکت هواپیمایی مصر که روز یکشنبه در فرودگاه بن گوریون در سرزمین‌های اشغالی به زمین نشست، اولین پرواز این شرکت به فلسطین اشغالی از زمان امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین دو طرف 42 سال پیش است.

قرار بر این است که شرکت هواپیمایی اولین پروازهای غیرنظامی و تجاری خود را با 4 پرواز در هفته به سرزمین‌های اشغالی آغاز کند، پیش از این شرکت هواپیمایی سینا تنها شرکتی بود که این پروازها را به فلسطین اشغالی انجام می‌داد.

این تحول پس از مجموعه‌ای از دیدارها بین مقامات دو طرف صورت گرفت که طی آن عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قاهره دیدار کردند.

هیئتی از حماس وارد قاهره شد

از سوی دیگر، هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، به ریاست یحیی سنوار، رئیس جنبش در غزه، از گذرگاه مرزی رفح خارج شده و برای گفت‌وگو با مقامات مصری عازم قاهره شد.

هم‌زمان، یک هیئت حماس از خارج از کشور، به ریاست رئیس دفتر سیاسی جنبش، اسماعیل هنیه، نیز وارد قاهره شد.

انتظار می‌رود در این دیدارها پرونده‌های مربوط به آتش‌بس، کمک به غزه و مبادله زندانیان بین حماس و رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha