نشست کتابخوانی با عنوان «قهرمانان کوچک» در کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 4002881
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

نشست کتابخوانی با عنوان «قهرمانان کوچک» در کرمانشاه برگزار شد

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از برگزاری نشست کتابخوانی تخصصی با عنوان «قهرمانان کوچک» به یاد «شهید علی لندی» خبر داد و گفت: رشادت و فداکاری نوجوانان این کشور در زمان و عرصه‌های مختلف باید بیان و لزوم توجه و آشنایی آنان با قهرمانان ملی ضروری است.

فرشاد جمشیدی، کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری نشست کتابخوانی تخصصی با عنوان «قهرمانان کوچک» به یاد «شهید علی لندی» ویژه نوجوانان خبر داد و اظهار کرد: بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های نوجوانان این کشور در زمان‌ها و عرصه‌های مختلف مانند جنگ تحمیلی و حوادث گوناگون همچنین توجه و آشنا کردن آنان با قهرمانان ملی ضروری است.

وی با اشاره به ۴ کتاب درخصوص قهرمانان کوچک به یاد «شهید علی لندی» و نوجوانان دوران دفاع مقدس، افزود: از جمله این کتاب‌ها «آن ۲۳ نفر نوشته احمد یوسف‌زاده، کتاب سرباز کوچک امام، خاطرات نوجوان آزاده مهدی طحانیان، داستان بهنام نوشته داود امیریان درخصوص شهید بهنام محمدی و کتاب بزرگمرد کوچک از انتشارات سوره مهر که درخصوص خاطرات شفاهی قنبرعلی بهارستانی، نوشته حسین نیری» است.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: رشادت و فداکاری شهید نوجوان و فداکار «علی لندی» الگوی کامل ارزش‌های والای انسانی در جامعه است.

جمشیدی تصریح کرد: باید به اقدام شجاعانه «شهید لندی» بپردازیم و هدف از این امر اثرگذاری آن در کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نشست یاد شده، افزود: باید روش‌هایی را برای بیان این اقدام اتخاذ کنیم که تأثیرگذار باشند در این میان چند روش توسط این اداره‌کل مطرح و در حال انجام شدن است که یکی از آن‌ها بحث شخصیت‌سازی است.

کارشناس فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از روش شخصیت‌سازی بهره بگیریم باید شرح فداکاری نوجوانانی همچون «شهید لندی» را ثبت و بار‌ها آن را بخوانیم.

انتهای پیام
captcha