نیروی انتظامی آبروی نظام اسلامی است/ انصارالله باشیم
کد خبر: 4003398
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

نیروی انتظامی آبروی نظام اسلامی است/ انصارالله باشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نیروی انتظامی آبروی نظام است، گفت: کارکنان نیروی انتظامی باید در تعامل با مردم، معنویات، اخلاقیات و ادب را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 17 مهرماه در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید، ای کسانی که ایمان آورده‌اید، انصارالله یعنی یاری‌کنندگان پروردگار متعال باشید. در این راستا نیروی انتظامی و همه ما باید با پیروی از این آیه قرآن انصارالله باشیم چرا هر یک از ما در هر کسوت و موقعیتی هدفی والاتر از یاری دین خدا را نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: جایگاه و منصب هیچ‌کدام انسان را اشباع نمی‌کند مگر اینکه نصرت الهی توسط بنده باشد چرا که خداوند در آیه 7 سوره مبارک محمد می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد».

وی خدمت به جامعه، مردم، اسلام و خدمت به جمهوری اسلامی را از وظایف اصلی نیروی انتظامی و در کل نیروهای مسلح دانست و گفت: برقراری امنیت دومین وظیفه نیروهای مسلح بوده که اقسامی از جمله امنیت اخلاقی، امنیت اجتماعی و امنیت در برابر دشمن و توطئه‌گران دارد. قانون‌گرایی، اعمال قانون و التزام به قانون به عنوان یک ضابط مهم بخش سوم کار نیروهای مسلح و از جمله نیروی انتظامی است که به نسبت قانون‌گرایی با مردم و نسبت قانون‌گرایی در درون سازمان تقسیم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: کارکنان نیروی انتظامی باید مواظب باشند در تعامل با مردم، معنویات، اخلاقیات، ادب و رعایت نکاتی که منجر به فساد در درون سازمان نشود، مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی حفظ آبروی نظام را یکی دیگر از کارهای نیروهای مسلح نام برد و گفت: نیروهای مسلح امروز آبروی نظام هستند اگر ما احیاناً در بخش‌های اقتصادی و برخی بخش‌ها دچار مشکلاتی هستیم باید در قسمت نظامی به نوعی افتخار شایسته‌ای داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: نیروی انتظامی آبروی نظام است لذا در برخورد با مردم باید آبروداری کند و این امر در درون سازمان و برخورد با پرسنل نیز نیاز اساسی است و ملاک تشخیص یک پرسنل شایسته، آبروداری برای نظام است.

انتهای پیام
captcha