جنبش جهاد اسلامی: مکتب فکری فتحی شقاقی همچنان زنده و پویا است
کد خبر: 4008266
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

جنبش جهاد اسلامی: مکتب فکری فتحی شقاقی همچنان زنده و پویا است

جنبش جهاد اسلامی در سالگرد شهادت دکتر فتحی شقاقی، موسس این جنبش اعلام کرد راه این شهید همچنان ادامه دارد و مکتب فکری او در بین جوانان مبارز همچنان زنده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ترور شهید دکتر فتحی شقاقی، دبیرکل مؤسس و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی به دست عوامل موساد در جزیره مالت، جنبش جهاد اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

جهاد اسلامی تأکید کرد که ایدئولوژی پایه‌گذاری شده توسط دکتر فتحی شقاقی همچنان زنده است. یاد و خاطره شقاقی همچنان در یادها زنده است و هیچ توطئه‌ای باعث از بین رفتن راه او نمی‌شود. راه او تا پایان اشغال فلسطین و تا زمانی که فلسطینی‌ها به خانه‌های غصب شده خود بازگردند، ادامه دارد.

جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که این سازمام و شاخه نظامی آن در حال قوی‌تر و استوارتر شدن است و فرزندان شقاقی به راه خود به سمت فلسطین و بیت‌المقدس ادامه می‌دهند و الگویی منحصر به فرد از فداکاری و بخشش ارائه می‌دهند.

این جنبش تأکید کرد: سلاح‌های ما در مقابل اشغالگران فعال خواهد ماند و امروز ما در تلاش برای خلاصی از شر دشمن غاصب قوی‌تر و استوارتر هستیم و نبرد شمشیر قدس همچنان ادامه دارد.

جهاد اسلامی معتقد است که ایدئولوژی و دیدگاه‌های جهادی که رهبر این جنبش پایه‌‌گذاری کرده است، همچنان ثمر می‌دهد و گروهی از قهرمانان که با اندیشه بنیانگذار این جنبش یعنی فتحی شقاقی پرورش یافته‌اند، راه او را ادامه می‌دهند. 

از سوی دیگر، شعبان صبیح، رئیس اداره حفظ قرآن در جنبش جهاد اسلامی امروز از آغاز سومین دوره مسابقات قرآنی قدس سال 2021 - 2022 از سوی اداره حفظ قرآن کریم خبر داد. 

جنبش جهاد اسلامی: مکتب فکری فتحی شقاقی همچنان زنده و پویا است

صبیح همچنین در مراسم فارغ‌التحصیلی گردان شقاقی غزه که از سوی جنبش جهاد اسلامی در بیست و ششمین سالگرد شهادت بنیانگذار فتحی شقاقی برگزار شد، از راه‌اندازی طرح وقف برای انجمن خیریه اقرا در نوار غزه و استان‌های پنج‌گانه آن، برای مراکز حفظ قرآن کریم، قاریان قرآن و حمایت استانداران از دانش‌آموزان و ساخت و بازسازی مساجد خبر داد.

صبیح تصریح کرد: این مراسم بزرگ به منظور تجلیل از بیش از 650 دانش‌آموز دختر و پسر از حافظان کتاب خدا و دارندگان گواهی سلسله نقل احادیث نبوی(ص) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha