تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت کامبیز درم‌بخش
کد خبر: 4011224
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت کامبیز درم‌بخش

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت کامبیز درم‌بخش هنرمند برجسته طراحی و کاریکاتوریست را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

به نام خدایی که می‌میراند و دوباره زنده می‌سازد

بار دیگر هنرمندی مردمی و محبوب از میان ما پرکشید و به آن سوی مرز هستی شتافت. کامبیز درم‌بخش که دلی پرمهر، سری پرشور، طبعی والا و خویی گرم و صمیمی داشت، رُخ در نقاب خاک کشید و با رفتنش، غباری از غم و اندوه بر قاب چشمان این کهن بوم و بَر، به­ ویژه دوستداران هنرهای تجسمی نشاند.

او با آثار ماندگاری که به ویژه در زمینه طراحی و کاریکاتور عرضه کرد و نیز با نقدها و نظرهای ارزشمند و تأثیرگذارخود، بر ارج و قدر خلاقیت، نوآوری و فتح دروازه‌های نوین پای فشرد. او هنرمندی بود که تا آخرین روزهای عمر با ارزشش دست از خلاقیت و تکاپوی هنری بر نداشت و در روزهای قرنطینه نیز با «کرونانگاری‌هایش» به خلق اثر هنری پرداخت زیرا بر این باور بود که هنر، شفادهنده روح آدمی است.

یقیناً فقدان ایشان برای جامعه هنری کشورمان بس سنگین و ناگوار است و خیل عظیمی از هنرمندان و هنرشناسان را اندوهگین کرده و در سوگ فرو می‌برد. اگرچه درم‌بخش از میان ما رفت؛ ولی میراث گران‌قدرش که زندگی مردمان ایران را در خود داشت، در میان ما تا ابد به یادگار خواهد ماند.

اینجانب فقدان این هنرمند پیشکسوت را به جامعه تجسمی کشور بویژه کاریکاتوریست‌های ارجمند و همچنین خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات را برای آن فقد سعید آرزو دارم.

امید که روح لطیفش قرین لطف و رحمت الهی قرار گیرد و بازماندگانش در غم از دست دادن آن هنرمند فقید، صبر و شکیبایی پیشه خود سازند.

انتهای پیام
captcha