تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در خراسان رضوی
کد خبر: 4013797
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در خراسان رضوی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار علی‌اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام‌رضا(ع)، 25آبان‌ماه، در نشست خبری هفته بسیج که در ناحیه مالک اشتر، برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یادآور فرمان امام خمینی(ره) است که برای حفظ نظام اسلامی دستور تشکیل آن را در ابتدای پیروزی انقلاب صادر فرمودند.

وی ادامه داد: امروز بسیج حارس، مقوم و حافظ انقلاب و خدمتگزار و دلسوز برای مردم است و توانسته در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی از صدر تشکیل تا امروز در خدمت انقلاب و مردم باشد و در صحنه‌های مختلف توانمندی و اثرگذاری خود را به نظام اسلامی و جامعه نشان داده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: در ابتدای انقلاب با آغاز جهادسازندگی شاهد حضور بسیجیان بودیم و در صحنه‌های مختلف در دفاع از انقلاب و جلوگیری از فتنه‌های اوایل انقلاب همواره بسیج حضور فعال و موثر داشته و خیل عظیم بسیجیان بود که با منافقین مبارزه کردند.

افراسیابی ادامه داد: اثرگذاری و اثربخشی بسیج همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب دیده شده است، بسیج یک تشکیلات برای جوانان و نوجوانان و همه آحاد مردم است تا مشکلات کشور و مردم را حل کنند و در اینجاست که ما می‌توانیم نیروهای خدمتگزار و تراز انقلاب اسلامی را تربیت کنیم. بسیج این جایگاه تربیتی را دارد چرا که هرجا مدیر اثربخشی بوده، رد پایی در بسیج دارد و روزی در آن خدمت کرده است.

وی بیان کرد: قطعا کسانی که به کشور خیانت می‌کنند، تفکر بسیجی ندارند، چرا که یک فرد با تفکر بسیجی به کشور، دولت و مردمش خیانت نمی‌کند و امید است دولت مردمی فعلی از بسیج در عرصه‌های خدمت‌رسانی بهره لازم را ببرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: در خراسان رضوی بیش از ۱۵هزار رده مقاومت وجود دارد و هریک از این رده مقاومت‌ها می‌خواهند جشن تولد بسیج را بگیرند. در هفته بسیج جشن تولد بسیج را گرامی می‌داریم و برای اینکه جشن خوبی برگزار شود، همه رده‌های بسیج تلاش می‌کنند.

افراسیابی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج ابراز کرد: شعار امسال ما در هفته بسیج  با عنوان «بسیج پاره تن مردم است» نامگذاری شده و برنامه‌های مختلفی را داریم و به طور کلی هر رده بسیج در هر روز حداقل یک برنامه دارد، اما در سطح استان چندین برنامه‌ شاخص داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سازندگی بسیج حضور چشمگیر داشته است، اظهار کرد: بسیج نه تنها در حل مسائل استان بلکه با وقوع  زلزله و سیل برای کمک‌رسانی در هر جایی از کشور حضور یافتند، همچنین در کمک به اصناف و ادارات مختلف از جمله اداره صنعت و معدن و... تفاهم‎نامه برای خدمت‌‎رسانی امضا شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام‌رضا(ع) تصریح کرد: ‌جدیدترین تفاهم‎نامه بسیج با وزارت مسکن و شهرسازی این بوده که به ساخت مسکن ورود پیدا کند و با خدمت‎رسانی در این حوزه  به مسکن‎دار شدن مردم کمک شود.

افراسیابی ادامه داد: در هفته بسیج در بحث ساخت و بازسازی خانه معسرین، خانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، ساخت خانه عالم و احیای قنوات بیش از ۱۷۰ پروژه  افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از ۱۵۰نیروگاه خورشیدی از 300 پروژه در دست اقدام، افتتاح دو مدرسه، توزیع حداقل 5000 بسته معیشتی به غیر از آنچه خودجوش توسط پایگاه‌های بسیج تهیه می‌شود، آزادی زندانیان معسر از دیگر اقدامات در هفته بسیج است که در سال گذشته 10زندانی آزاد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) اضافه کرد: تهیه و توزیع جهیزیه و سیسمونی بیش از ۱۵۰مورد و افتتاح ۳۰صندوق قرض‎الحسنه  اشتغال محور با هدف کمک به مشاغل کوچک خانگی و دامپروری در روستاها  نیز در هفته بسیج انجام خواهد شد.

افراسیابی اظهار کرد: همچنین برگزاری رزمایش بسیجیان را سوم آذرماه در استان داریم که همزمان با سراسر کشور نیز بیش از 3000 نفر از بسیجیان استان این رزمایش را برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به رزمایش ۸۵۰ گروه جهادی در هفته بسیج، افزود: 9000نفر در قالب 850 گروه در مرکز استان و شهرستان‌ها این رزمایش را انجام خواهند داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام‌رضا (ع) عنوان کرد: در حوزه تربیت‌بدنی، صعود به قله 2500متری و پیاده‌روی خانوادگی در دو نقطه شهر در طول هفته بسیج انجام خواهد شد. برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در روزهای 30 آبان و اول آذرماه را در دستور کار داریم.

افراسیابی افزود: در سطح استان 53 پایگاه علمی داریم که در هفته بسیج نیز دو مرکز دیگر افتتاح خواهد شد. تجلیل از خانواده شهدای عرصه علم و فناوری در دستور کار است. 18نفر از شهدای علم و فناوری را در استان داریم  و شهید شاخص حسن آغاسی‌زاده است.

وی تصریح کرد: در حوزه خدمت‌رسانی به بسیج نیز دادن وام اشتغال‌زایی به اعضای صندوق ذخیره بسیجیان و توزیع کارت ایثار در این هفته انجام خواهد شد. بیش از 300هزار بسیجی رزمنده ایثارگر در استان داریم که صدور کارت ایثار آنان از سال گذشته آغاز شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام‌رضا(ع) به برگزاری همایش محله اسلامی با هدف تمدن‌سازی اسلامی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های سال جاری با موضوع اسلامی‌سازی محله  آغاز خواهیم کرد، چرا که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از محلات آغاز کنیم.

افراسیابی اضافه کرد: برگزاری همایش خادمان و زائران راهیان‌نور با هدف تجدید میثاق با شهدا، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج خواهدبود و امید است اعزام به راهیان نور را تا پایان سال جاری آغاز و مجددا آن را زنده کنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین مسئله ما بحث حلقه‌های صالحین با عنوان میقات‌الصالحین است که در پنجم آذرماه در مصلاهای نماز جمعه با حضور هزار حلقه برگزار خواهد شد. همچنین گروه‌های جهادی قرآنی در هفته بسیج در محلات حضور و آموزش قرآن را در در سطوح مختلف خواهند داشت. سرگذشت‌پژوهی شهدای محله، خدمت مومنانه به محله توسط گروه صالحین آن محله از دیگر اقدامات در هفته بسیج است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام‌رضا(ع) بیان کرد: افتتاح ۲۹پروژه رده‌های مقامت بسیج را در هفته بسیج داریم، همچنین برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی، برگزاری جشنواره «شبیه یاس» با هدف معرفی الگوی اسلامی در ۳۷ نقطه در دست اقدام است. برگزاری نشست‌های نخبگانی و تجلیل از بانوان نمونه، ارائه خدمات اجتماعی در بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی بانوان نیز انجام خواهد شد. همچنین برگزاری پویش «ردپای نوجوان» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نوجوانان با پرداختن به دو شهید نوجوان نیز در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha