بیش از یک‌هزار گروه جهادی در چهارمحال‌وبختیاری فعال هستند
کد خبر: 4014644
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

بیش از یک‌هزار گروه جهادی در چهارمحال‌وبختیاری فعال هستند

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با اشاره به فعالیت ۱۳۵۰ گروه جهادی ثبت‌ شده در اطلس جهادی استان، گفت: این گروه‌ها در تمامی عرصه‌ها از جبهه مقابله با ویروس کرونا گرفته تا محرومیت‌زدایی در روستا‌ها و حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل و زلزله و به‌ویژه زلزله اخیر در کوهرنگ، نقش‌آفرین هستند.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) امروز 29 آبان‌ماه در رزمایش اقتدار جهادگران استان در شهرکرد با اشاره به فعالیت 1350 گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی استان، اظهار کرد: این گروه‌ها‌ در تمامی عرصه‌ها از جبهه مقابله با ویروس منحوس کرونا گرفته تا محرومیت‌زدایی در روستاها و حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل و زلزله و به‌ویژه زلزله اخیر در کوهرنگ، نقش‌آفرین بودند که 40 گروه جهادی در شهرستان کوهرنگ آماده خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان از زلزله هستند.

وی سازندگی و محرومیت‌زدایی را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های گروه‌های جهادی بیان کرد و گفت: گروه‌های بسیجی استان در این حوزه ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند و امروز این گروه‌ها به همه شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و از دو روز تا یک هفته در مناطق محروم حضور داشته و به ارائه خدمت بی‌منت می پردازند.

اکبری با تصریح اینکه در چهل و دومین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) یکی از خدمات این نهاد تشکیل 42 هزار گروه جهادی در مناطق مختلف کشور بوده است، ادامه داد: مردم چهارمحال و بختیاری نیز در قالب بیش از 1500 گروه جهادی ثبت شده و نشده در صحنه‌های گوناگون حاضر شده و به خدمت‌رسانی مشغولند. در حوزه مبارزه با کرونا، قرارگاه سردار شهید قاسم سلیمانی در استان خدمات بسیار ارزشمندی را به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا ارائه داده است که همچنان ادامه داد.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی در کمک به بهبود بیماران در بیمارستان‌ها به یاری مدافعان سلامت شتافتند و نیز به خانواده‌ها سرکشی داشتند؛ گروه‌های متعدد جهادی همچنین در قالب کمک‌های مؤمنانه، 310 میلیارد تومان کمک‌های مردم با سخاوت استان را در قالب مواسات و همدلی جمع آوری و در میان نیازمندان توزیع کردند.

اکبری احداث 400 منزل مسکونی از سوی گروه‌های جهادی را یکی دیگر از خدمات این گروه‌ها بر شمرد و گفت: این منازل برای مردم نیازمند مناطق مجروم احداث شد؛ همچنین این گروه‌ها بیش از 3200 سری جهیزیه کامل را از محل کمک‌های مردمی و نهادها به نوعروسان نیازمند اهدا کردند. گروه‌های جهادی علوم پزشکی و دامپزشکی نیز در راستای کمک به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به‌ویژه در مبحث واکسیناسیون دام‌ها در مناطق محروم به ارائه خدمت به نیازمندان پرداختند.

وی با اشاره کارنامه درخشان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس و نیز در دفاع از حرم آل‌الله، تصریح کرد: رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس، توکل بر خدا و توجه به امر ولی‌فقیه بود که این روحیه امروز نیز در گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی ساری و جاری و از ضروریات کار بسیج است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به مناطق محروم استان، بیان کرد: از بسیجیان انتظار می‌رود که در طول انجام مأموریت مراقب سلامت خود و دیگران باشند و با انجام خدمت بی‌منت به سلامت از این مأموریت بازگردند.

انتهای پیام
captcha