اجلاسیه مدرسان و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین برگزار می‌شود
کد خبر: 4015079
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
حجت‌الاسلام رئوف:

اجلاسیه مدرسان و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین برگزار می‌شود

سرپرست معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه اجلاسیه مدرسان و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین برگزار می‌شود، گفت: درصددیم که به اقتضای هر تشکل دینی و فرهنگی یک مدل خاص قرآنی را طراحی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی مهدویان‌رئوف، سرپرست معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جزئیات اجلاسیه مدرسان و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین گفت: نورالثقلین درصدد است که جلسات خانگی قرآن را احیا و جلسات موجود را بازیابی و ساماندهی و نیز نهضتی را برای تشکیل جلسات خانگی بیشتر راه‌اندازی کند.

وی افزود: جلسات خانگی‌ای که با نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین راه‌اندازی می‌شود با نگاه بهره‌مندی بیشتر از مفاهیم، تفسیر و تدبر قرآن و رویکرد تربیتی خواهد بود. بر همین اساس شبکه‌های مختلف قرآنی در نظر گرفته و مقرر شده است که تقریباً ۱۰ شبکه قرآنی از جمله حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، طرح صالحین سازمان بسیج، مساجد و فعالان قرآنی، موسسات و خانه‌های قرآنی سازمان دارالقرآن و شبکه‌های مختلف مردمی به این جریان کمک کنند.
 
مهدویان رئوف با اشاره به اینکه برای هر شبکه مدل خاص قرآنی طراحی و تعریف شده است، ادامه داد: درصددیم که به اقتضای هر تشکل دینی و فرهنگی یک مدل خاص قرآنی را طراحی کنیم. به‌ عنوان مثال برای سازمان دارالقرآن و مؤسسات و خانه‌های قرآنی این سازمان، که پیشگام این کار خواهند بود، مدلی طراحی شده است که طی آن مدرسان استانی نورالثقلین در مشهد مقدس حضور یابند و در یک دوره مقدماتی، اجلاسیه مدرسان و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین را با حضور ۵۰۰ نفر برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه این اجلاسیه با مشارکت سازمان دارالقرآن الکریم و قرارگاه فرهنگی بقیةالله الاعظم(عج) برگزار می‌شود، گفت:این اجلاسیه ذیل برنامه سی و سومین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور  از سه‌شنبه، دوم تا جمعه، پنجم آذرماه در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.
 
سرپرست معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم، تصریح کرد: اهم برنامه‌های این اجلاسیه گفتمان‌سازی، انگیزه‌سازی و توجیهی است و در سه موضوع تربیتی، قرآنی و مهارت‌های تبلیغی و آموزشی به مدرسان آموزش‌هایی ارائه می‌شود.
 
اجلاسیه مدرسان و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین طرحی ویژه مدیران مراکز تربیت قرآنی و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم است که در دو دوره آموزش مجازی و با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای کمی و کیفی محافل خانگی قرآنی و توانمندسازی مربیان قرآنی اجرا می‌شود.
انتهای پیام
captcha