بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل دچار مشکل سرمایه در گردش است
کد خبر: 4017326
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل دچار مشکل سرمایه در گردش است

استاندار اردبیل، گفت: عمده واحدهای تولیدی و صنعتی در خصوص سرمایه در گردش دچار مشکل هستند که بایستی کمک کنیم تا چراغ واحدهای صنعتی روشن بماند.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، هشتم آذرماه، در پنجاهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل، اظهار کرد: حل مشکلات مردم را شبانه‌روز پیگیری می‌کنیم که به همین منظور نیاز است تا مسئولان و بانک‌های عامل همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی، با اشاره به این که لازم و ضروری است که بانک‌های عامل استان برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مساعدت کنند، گفت: عمده واحدهای تولیدی و صنعتی در خصوص سرمایه در گردش دچار مشکل هستند که بایستی کمک کنیم تا چراغ واحدهای صنعتی روشن بماند.

عاملی ادامه داد: رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه تولید بر عهده دولت است که در استان اردبیل نیز درصدد حل اینگونه مسائل بوده و از تولیدکنندگان انتظار داریم با تمام توان در حوزه تولید و اشتغال‌زایی قدم‌های مهمی بردارند.

وی اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه، مشارکت‌ها و همکاری‌های لازم و همه‌جانبه‌ای را در این زمینه داشته و مشکلات و موانع موجود را از سر راه بردارند.

در ادامه، رامین صادقی، رئیس سازمان صمت استان اردبیل، گفت: 58 واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال استان اردبیل در سال 1399 با حمایت کارگروه ستاد تسهیل و پیگیری‌های لازم مسئولین استانی و مجموعه سازمان صمت استان، احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: سازمان صمت استان به تبع از وزارت متبوع ضمن رفع موانع احتمالی  واحدهای تولیدی و صنعتی فعال، از طرح‌های در حال ساخت نیز با تامین تسهیلات، حل مشکلات تامین مواد اولیه حمایت می‌کند تا این طرح‌ها با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسند و اشتغال جدید ایجاد کنند.

در اين جلسه مسائل و مشكلات 8 واحد توليدی با ادارت، از جمله محیط زیست، راه و شهرسازی، امور اراضی و راهداری در خصوص تعیین تکلیف بدهی، مجوز و بلامانع، طرح و تصميمات لازم در جهت حل مشكلات واحدهاي مذكور اتخاذ گرديد.

انتهای پیام
captcha