کتاب «روشنفکران جهان عرب» در بروجرد رونمایی شد
کد خبر: 4027600
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

کتاب «روشنفکران جهان عرب» در بروجرد رونمایی شد

کتاب «روشنفکران جهان عرب» نوشته مسعود فکری، امروز، 20 دی‌ماه در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد رونمایی شد.

رونمایی کتاب «روشنفکران جهان عرب» در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، کتاب «روشنفکران جهان عرب» نوشته مسعود فکری، امروز، 20 دی‌ماه در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

مسعود فکری متولد سال 1346 بروجرد دارای مدرک دکترای فلسفه و کلام اسلامی است که هم‌اکنون مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است.

وی تاکنون کتاب‌های زیادی از جمله «صدی الحیاه المرحله المتوسطه»، «صدی الحیاه المرحله العالیه»، «صدی الحیاه المرحله الاسیه و التمهیدیه»، «نماز»، «رحله مع العربیه»، «رحله مع الفارسیه - سفری به زبان فارسی»، «در جستجوی حقیقت»، «نامه سرگشاده به فرهیختگان اروپا»، «مبناگرایی و نواندیشی در راه و روش امام خمینی(ره)»، «جامعه ما»، «سند مدینه» و... منتشر کرده است.

در مقدمه این کتاب که در خصوص شناخت شخصیت‌های فرهنگی معاصر جهان عرب است، آمده است: «انسان هیچ‌گاه خود را بی‌نیاز از دانش دیگر همنوعان خود نمی‌داند به همین منظور باید با عرصه های فرهنگی، علمی، اجتماعی و انسانی دیگر جوامع آشنایی داشته باشد به‌ویژه در دوران کنونی که سرعت پیشرفت در همه عرصه‌ها رو به فزونی است.

مفهوم جهان عرب به جهت اشتراکات گوناگونی که با جامعه ایرانی دارد همواره در اولویت پژوهش قرار دارد و مجموعه حاضر گزارشی از شناخت جریان‌ها و شخصیت‌های فرهنگی معاصر عرب است تا به عنوان راهنما در اختیار علاقه‌مندان به پژوهش در حوزه جهان عرب قرار بگیرد.»

انتهای پیام
captcha