تکریم از روحانیون معمر بالای ۷۰ سال در بابل
کد خبر: 4034723
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

تکریم از روحانیون معمر بالای ۷۰ سال در بابل

به مناسبت دهه فجر، همایش تکریم از روحانیون معمر بالای ۷۰ سال بندپی شرقی و غربی با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران در آستان سیدنظام‌الدین بابل برگزار شد.

برگزاری همایش تکریم از روحانیون معمر در بابلبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، عصر دیروز، 18 بهمن ماه  در همایش تکریم از روحانیون معمر بالای ۷۰ سال بندپی شرقی و غرب، که در آستان سیدنظام‌الدین بابل برگزار شد، از دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نعمت بزرگ خداوند متعال یاد کرد و گفت: نعمت ولایت فقیه و حکومت ولایت فقیه، نعمت زیر پرچم ولایت خدا زندگی کردن، بسیار ارزشمند است و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های مطرح دنیا زیر پرچم آمریکا زندگی می‌کنند و کسی جرئت نپذیرفتن کدخدایی آمریکا را ندارد، افزود: ناراحتی آمریکا از ایران اسلامی این است که کدخدایی این کشور استکباری را نمی‌پذیرند.

لائینی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج دین اسلام افتخار روحانیون و طلاب است، تصریح کرد: تربیت طلاب دینی در منطقه بندپی شرقی و غربی پیشینه دیرینه دارد و اهتمام معمرین این منطقه به تبیین و ترویج آموزه‌های دینی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه باید بدانند پیشکسوتان آن‌ها مستحفظ و مدافع دین بودند، افزود: طلبه‌های جدید باید شیوه‌های ترویج دین را از روحانیون قدیمی‌تر بیاموزند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، خداترسی را از ویژگی علما دانست و اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است «إِنَّما یَخْشَى اللهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ» مهمترین ویژگی علما این است جز خدا از کسی هراسی ندارند. بنابراین طلبه‌های امروز باید نترسیدن از غیر خدا را در وجود خود تمرین کنند.

انتهای پیام
captcha