نشست شورای اقامه نماز مازندران برگزار شد
کد خبر: 4037575
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

نشست شورای اقامه نماز مازندران برگزار شد

نشست شورای اقامه نماز مازندران روز گذشته، 30 بهمن با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد.

نشست شورای اقامه نماز استان مازندرانبه گزارش  ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، شامگاه دیروز، ۳۰ بهمن‌ماه در نشست شورای اقامه نماز مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امنیت و سلامت انسان‌ها برای این است که عبادت کنند، بنابراین وظیفه همه ما این است که زمینه‌ها و مقدمات تحقق آن غایت و هدف خلقت را فراهم کنیم و در این رابطه مدیران مسئولیت سنگین‌تری دارند.

وی افزود: اصل این است تمام کار‌های خودمان را تابع نماز قرار دهیم، به کار بگوییم نماز داریم، ما به‌ دنبال مدیران با شاخصه‌های مختلف هستیم، اما شاخص عبادی را نمی‌بینیم بعد انتظار داریم که این فرد با حضور در نمازخانه مشوق نماز باشد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید بر لزوم انتخاب مدیران نمازخوان، تصریح کرد: در رابطه با وضعیت حجاب دستگاه‌ها نیز جای سؤال است که رئیس آن دستگاه التزام و اعتقاد قلبی به مناسک دین ندارد چگونه می‌خواهد حافظ عفاف و حجاب باشد. باید مسئولیت را به افرادی که معتقد هستند بسپاریم، خدمت به نماز و عبادت مهم است و در قرآن به آن تأکید شده است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه ارزیابی‌ها درباره نماز از خودمان شروع می‌شود، گفت: اول بگوییم من در این اوضاع چقدر کوتاهی کرده‌ام! باید بدانیم در سبک شمردن و مظلومیت نماز چقدر مقصر هستیم، چه ظلمی بزرگتر از اینکه مسجد خلوت از نمازگزار شود. همه دستگاه‌ها از خودشان شروع کنند، وقتی ما خودمان نماز را جدی نگیریم از جامعه چه انتظاری داریم؟

وی با بیان اینکه نماز نهی از فحشا و منکرات می‌کند، افزود: منکری که در جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاده خیلی بزرگ است، بنده ندیدم ستاد اقامه نماز در محکوم کردن چنین حرفی در نقد گوینده یک اعلامیه بدهد، متأسفانه خیلی از نهاد‌ها سکوت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اینکه ظهر‌ها مساجد تعطیل است، اظهار کرد: علت این است که تمام ائمه جماعات ظهر‌ها در ادارات و مدارس هستند، ادارات ما هم در ایام تعطیلی حاضر نشدند یک مبلغ ناچیز درنظر بگیرند تا امام جماعتی دعوت کنند، این نشانه این است که نماز مهم نیست، ستاد اقامه نماز باید پیگیری کند که چند درصد این نمازخانه‌ها به‌خاطر اینکه خادم ندارد تعطیل است.

وی درباره آزاد‌سازی سواحل استان افزود: ساحل آزاد شد، اما دسترسی به ۶۰ متری آن مهم‌تر است، راه دسترسی باید با احداث کوچه و خیابان مشخص باشد، از اینجا به بعد هم باید با تجاوز به حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها برخورد شود.

در ادامه محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران با بیان اینکه می‌توان اثبات کرد که آن اقامه نمازی که جامعه را از فحشا و منکرات دور می‌کند، در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، گفت: در بسیاری از کشور‌ها مساجد هست و نمازخوان هم هست که در ظاهری بسیار شیک با پوسته عالی و مرتب، ولی این نماز هیچ اثر اجتماعی و ضدطاغوت و منکرات ندارد در واقع نماز خوانده می‌شود، ولی اقامه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نماز در آموزه‌های دینی ما مفهوم دیگری دارد، یادآور شد: نماز مفهومی حماسی دارد، در تاریخ شیعه شاه بیت پیام عاشورا نماز است، از هر دری که نماز خارج شد فساد وارد شد، رئیس جمهور کشور در سفر اخیر به روسیه در هنگام نماز به نماز ایستادند، در گذشته هم ما رؤسای جمهوری داشتیم که جلسه را ارجح دانستند، ولی دیدید که نماز آقای رئیسی در دنیا چه بازتابی داشت.

استاندار مازندران ادامه داد: نماز دارای دو مفهوم عبادی و دیگری سیاسی دارد، نماز ما برای دنیا جنبه سیاسی دارد، نماز جماعت در ادارات ما نماد و پرچم عینی و ارزشی ماست، بنابراین اگر مدیری در مجموعه اداری هنگام نماز ظهر به نمازخانه می‌رود کاری عبادی و سیاسی انجام داده است.

حسینی‌پور گفت: نماز خواندن علنی، ریا نیست برخی‌ها خجالت می‌کشند در صف نماز حضور پیدا کنند تا نکند بگویند به‌خاطر پست نماز می‌خواند! در صورتی که این نگاه درست نیست.

وی افزود: ما باید در کنار توجه به سند تحول یک برنامه اجرایی داشته باشیم و آن را جزو دستور کار قرار دهیم، باید توجهمان به مباحث دینی بیشتر باشد و ستاد اقامه نماز هم جدی‌تر وارد مسائل شود، مساجد در بسیاری از محلات هنگام نماز ظهر بسته است که خوب نیست، اول باید دلیلش را پیدا کرد و بررسی صورت بگیرد، اینکه مشکل مسائل مادی است یا خیر؟ موضوع قطعا به عدم حضور امام جماعت مساجد برمی‌گردد.

حسینی‌پور تصریح کرد: مازندران به‌عنوان دیار علویان باید شاخصه‌های دینی برجسته  داشته باشد، ما مسئول این هستیم که در جاده‌های بین راهی مکانی برای اقامه نماز ایجاد کنیم و خیرین نیز در این بخش آمادگی دارند، اکنون سواحل آزاد شد و حالا انتظار این است که در این سواحل نمازخانه‌های شیک راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام
captcha