تشکیل شورای عالی قرآنی در کاشمر ضروری است
کد خبر: 4037791
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

تشکیل شورای عالی قرآنی در کاشمر ضروری است

فرماندار کاشمر تشکیل شورای عالی قرآنی، ساماندهی کنشگران فضای مجازی و برگزاری جلسات با کارگروه‌های فرهنگی و مذهبی را ضروری دانست.

شورای عالی قرآنی در کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر، امروز  2 اسفندماه، در جلسه‌ای که با فعالان فرهنگی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: متولیان فرهنگ با کارهای مبتکرانه به حل مسئله اضطراری اقتصاد مردم کمک کنند.

وی تأکید کرد: هرچند مقوله فرهنگ اصالت دارد و جزء مسائل زیربنایی هر جامعه محسوب می‌شود، اما با توجه به وضعیت موجود، مسئله اقتصاد مردم ضرورت دارد و حل مسئله اقتصاد با راه‌اندازی چرخه تولید باید جزء اولویت‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشد.

دایی صراف با اشاره به معضل سیاست‌زدگی به عنوان مانع فعالیت‌های جهادی و انقلابی افزود: ارائه کارها و ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه و ایجاد هیئتی به‌ویژه از جوانان متدین با هر گرایش سیاسی در زمینه حل مسئله اضطراری اقتصاد کمک شایانی خواهد کرد.

وی نقش جامعه روحانیت، هیئت‌های مذهبی، مداحان، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و خادمین قرآنی در مقابله با افت شدیدی که در حوزه سرمایه‌های اجتماعی شهرستان شاهد هستیم را غیر قابل‌ انکار دانست و گفت: جامعه روحانیت و خادمین قرآنی می‌توانند با کار جهادی ورق را به نفع مردم برگردانند، همان‌طوری که هیئت مذهبی و کلاً جامعه فرهنگی و مذهبی در دوران کرونا این موضوع را در عمل ثابت کردند.

لزوم تقویت نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده

فرماندار شهرستان کاشمر در ادامه با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: باید با استفاده از حلقه‌های ‏میانی نظارت‌ها دقیق‌تر و شاهد افزایش مطالبه گری‌های مردمی باشیم.

دایی صراف با اشاره به اینکه اولویت امروز کشور مسائل اقتصادی است، اظهار کرد: باید با شناسایی ‏مزیت‌ها در شهرستان با تشکیل قرارگاه مشترک از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت ‏نخبگان و جوانان متخصص فرای نگاه‌های سیاسی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری نماییم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه اجتماعی باید نگاهمان مبتنی بر پیشگیری باشد، عنوان کرد: باید ‏در زمینه نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده بیش از پیش مأموریت‌های جدیدی با کار کارشناسی تعریف ‏شود.

انتهای پیام
captcha