تغییر رنگبندی کرونایی در البرز
کد خبر: 4039386
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

تغییر رنگبندی کرونایی در البرز

سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: خوشبختانه با کاهش تعداد مبتلایان و بیماران بستری، رنگ شهرستان فردیس به زرد و مابقی شهرستان‌های استان به نارنجی تبدیل شده است.

تغییر رنگبندی کرونایی در البرز

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های البرز، اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش تعداد مبتلایان و بیماران بستری، رنگ شهرستان فردیس به زرد و مابقی شهرستان‌های استان به نارنجی تبدیل شده است.

وی افزود: طبق بررسی صورت گرفته، البرز پیک بیماری و روند صعودی ابتلا را پشت سرگذاشته و به سمت سیر نزولی در حرکت است.

این مسئول بیان کرد: این روند نه تنها در البرز بلکه در سایر استان‌های کشور هم مشهود است و نشان می‌دهد زودتر از زمان پیش‌بینی شده به پیک ابتلا رسیده و در حال پشت‌سر گذاشتن آن هستیم.

بابایی تأکید کرد: این روند در کاهش آمار مراجعان سرپایی به‌طور کامل مشهود است، به‌طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۱۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند و این در حالی است که این آمار در هفته گذشته بیش از  دو هزار نفر بوده است. تعداد بیماران بستری نیز به ۴۴۶ نفر رسیده و این در حالی است که هفته قبل بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند.

سخنگوی ستاد کرونای البرز ادامه داد: متأسفانه هنوز آمار فوتی‌ها بالاست و امیدواریم با کاهش مبتلایان بستری، طی دو هفته آینده تعداد فوتی‌ها هم کم شود.

بابایی بیان کرد: هر چند البرز در وضعیت ثابتی قرار دارد ولی با توجه به اینکه در ایام پایانی سال و زمان حضور مردم در بازار و مراکز خرید نزدیک می‌شویم، از مردم درخواست می‌شود از حضور در مراکز شلوغ خودداری و حتما در فضای بیرون از منزل ماسک مناسب استفاده کنند.

وی تأکید کرد: برای سفرهای نوروزی هم هر چند مثل دو سال گذشته محدودیت اعمال نمی‌شود ولی مسافران باید حتما فرآیند واکسیناسیون خود راکامل کنند.

انتهای پیام
captcha