مستند فعالیت‌های انقلابی شیخ زکزاکی بررسی می‌شود
کد خبر: 4039441
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

مستند فعالیت‌های انقلابی شیخ زکزاکی بررسی می‌شود

نشست «بررسی و تأمل نظری پیرامون مستند از خون جون» درباره شیخ زکزاکی، سه‌شنبه 10 اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.  

به گزارش ایکنا، این نشست از سلسله نشست‌های جشنواره علوم انسانی عمار است و با محوریت بازتاب جهانی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
در نشست «بررسی و تأمل نظری پیرامون مستند از خون جون» حجت الاسلام یحیی جهانگیری به سخنرانی درباره مواضع انقلابی شیخ ابراهیم زکزاکی خواهد پرداخت.
 
این نشست روز سه‌شنبه 10 اسفندماه، از ساعت 19 در بستر اسکای روم برگزار خواهد شد.
 
مجموعه مستند «از خون جون» که نام آن برگرفته از «جُون» غلام آفریقایی‌تباری است‌ که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به شهادت رسید، روایتی از شکل گیری و گسترش مذهب تشیع به همت «شیخ ابراهیم زکزاکی» در نیجریه است. این مستند می‌کوشد تا آنچه که در نیجریه برای شیعیان رخ می‌دهد را از نزدیک به تصویر بکشد.
 
همچنین این مستند به مراسم مذهبی وعزاداری‌های شیعیان نیجریه و تأثیرپذیری آنان از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و شیخ زکزاکی می‌پردازد.
 
ابراهیم زَکزاکی (زاده ۱۳۳۲ش)، روحانی شیعه و رهبر شیعیان نیجریه است. وی با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و امام خمینی (ره)، شیعه شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، 300 مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تأسیس کرد. او همچنین مؤسسات خیریه‌ای برای ارائه خدمات مالی درمانی و آموزشی به شیعیان راه‌اندازی کرده است.
 
چنان‌که زکزاکی گفته، وی هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران (۱۳۵۷ش)، تبلیغ دینی در نیجریه را با جذب ده‌ها نفر آغاز کرد و تعداد پیروان اهل بیت (ع) در نیجریه، در دهه ۱۳۹۰ شمسی، با تلاش‌های وی به میلیون‌ها تَن رسیده است.
 
زکزاکی، در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله در شهر زاریا در سال ۱۳۹۴ ش بازداشت و زندانی شد. او و همسرش پس از شش سال حصر خانگی و زندان در ۶ مرداد ۱۴۰۰ (۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱) از تمام موارد اتهامی تبرئه و آزاد شدند.
 
مستند ازخون جون به کارگردانی مجتبی رضوانی، تهیه‌کنندگی مهدی رضوانی و نویسندگی محسن رضوانی ساخته شده است.
 آماده// بررسی و تأمل نظری پیرامون مستند «از خون جون»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طلبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۲۳:۴۶
0
0
سلام آدرس لطفا بذارید بشه استفاده کرد
ممنون
captcha