نبود اراده‌ فعالیت دوباره مؤسسات منحل شده در پساکرونا
کد خبر: 4043354
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
محمد نیکی مطرح کرد:

نبود اراده‌ فعالیت دوباره مؤسسات منحل شده در پساکرونا

مدیرعامل اتحادیه قرآنی قزوین با بیان اینکه طی یک سال گذشته تعدادی از مؤسسات غیرفعال شدند، گفت: به هر دلیلی امکان و اراده‌ای که در پساکرونا دوباره فعال شوند، وجود ندارد.

محمد نیکیمحمد نیکی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه هم‌اکنون 52 مؤسسه قرآنی و 127 خانه قرآن در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: در شهرستان قزوین 29 خانه قرآن، در شهرستان آبیک 19 خانه قرآن روستایی و شهری، در البرز 24 خانه قرآن، در تاکستان 15 خانه قرآن، بوئین زهرا 25 خانه و شهرستان آبیک نیز 15 خانه روستایی و شهری فعالیت دارند.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا محافل و جلسات قرآنی را کمرنگ کرده و فعالیت‌های خانه‌های قرآن را تحت تأثیر قرار داده است، به علاوه اینکه مشکلات اقتصادی و عدم حمایت‌های منطقی نیز سبب کم شدن انگیزه گردانندگان این مراکز شده که نیازمند ایجاد طرح‌های انگیزشی هستند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قزوین گفت: طی یک سال گذشته تعدادی از مؤسسات غیرفعال شدند و به هر دلیلی امکان و اراده‌ای که در پساکرونا دوباره فعال شوند، وجود ندارد. بسیاری از مؤسسات قرآنی که مستأجر بودند، به دلیل تداوم شیوع کرونا ناگزیر شدند ملک استیجاری را بازگردانند.

این مقام مسئول افزود: مؤسسه‌های قرآنی با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی با مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف پرداخت هزینه‌های انشعاب، مکان تدریس و ... مواجه هستند که می‌توان با استفاده از ظرفیت خیران، وضعیت نابسامان آن‌ها را سامان بخشید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی قزوین گفت‌: نذر فرهنگی امروز به بزرگترین دغدغه مؤسسه‌های قرآنی در استان تبدیل‌ شده است زیرا با توجه به مشکلات مالی فراوان تنها کمک این نذورات می‌تواند بحران‌های فعلی فرهنگی را از میان بردارد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قزوین اظهار کرد: اگر نذر فرهنگی در کشور باب شود، فعالیت‌های این مؤسسه‌ها نیز رونق پیدا می‌کند.

این فعال قرآنی به موضوع اعتبارات اتحادیه نیز اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با توجه به نقش حساس مؤسسات و مراکز قرآنی در جامعه، دستگاه‌ها با تعامل بیشتر از اتحادیه و مؤسسات قرآنی حمایت کنند.

نیکی با بیان اينکه تلاش‌های بسیاری از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی انجام شده است، گفت: هنوز تا حل مسائل و مشکلات مؤسسات راه بسیاری مانده است و تا زمانی که مشکلی از مؤسسات حل نشود، تلاش‌ها باید ادامه یابد تا ثمره این تلاش‌ها دیده شود.

وی بر لزوم برگزاری طرح‌های قرآنی اوقاف و دیگر نهادها و ادارات از سوی اتحادیه تأکید و خواستار برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم توسط مؤسسات تحت نظارت اتحادیه شد.

انتهای پیام
captcha