7 سال نبرد نابرابر در یمن به روایت آمار و ارقام
کد خبر: 4044506
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

7 سال نبرد نابرابر در یمن به روایت آمار و ارقام

سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بیش از 10 هزار نظامی سعودی در جریان جنگ یمن کشته یا زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پرس تی‌وی، یحیی سریع در این کنفرانس مطبوعاتی تحولات میدانی ۷ سال گذشته را تشریح و اعلام کرد: در جریان عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان در طول ۷ سال گذشته، بیش از ۱۲۰۰ نظامی امارات نیز کشته و زخمی شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در طول ۷ سال گذشته بیش از ۲۷۰ هزار حمله هوایی به نقاط مختلف یمن انجام دادند؛ البته این آماری است که ما توانستیم آن را به ثبت برسانیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: ملت و مقاومت یمن در طول سالهای گذشته همواره در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی ایستادگی کردند که این مسأله قابل ستایش است؛ ما ۷ سال صبر و ایستادگی کردیم و برای به دست آوردن آزادی و استقلال خود حاضریم بیش از این‌ها مقاومت کنیم.

این مقام یمنی با تشریح جنایات ائتلاف سعودی به رهبری عربستان علیه مردم یمن گفت: ده‌ها هزار یمنی توسط سعودی‌ها و متحدانشان شهید و زخمی شدند؛ خانه‌ها، مساجد، پل‌ها و تمامی زیرساخت‌ها توسط متجاوزان تخریب شدند؛ عربستان سعودی و متحدانش در طول سالهای گذشته از تسلیحات ممنوعه و کشتار جمعی در یمن استفاده کردند.

سریع اعلام کرد: مهم‌ترین عملیات‌های نظامی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک متجاوزان انجام دادند، عملیات‌های موازنه بازدارندگی، طوفان یمن و شکست محاصره یمن بود؛ نیروهای یمنی در طول ۷ سال گذشته موفق شدند بیش از ۲۵۰ هزار مزدور وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را کشته و یا زخمی کنند؛ همچنین بیش از ۱۷ هزار خودروی نظامی و زرهی دشمن متجاوز توسط نیروهای یمنی منهدم شدند.

سریع با ارائه آماری از موفقیت‌های یمنی‌ها در جنگ با ائتلاف سعودی گفت: نیروهای یمنی در طول ۷ سال گذشته از قدرت موشکی خود در برابر متجاوزان بهره برداری کردند؛ قدرت موشکی ما طی سال‌های گذشته ناشی از توان و دانشِ داخلی خودمان بوده است؛ یگان موشکی یمن در ۷ سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ عملیات را انجام داده است؛ ۱۲۳۷ حمله موشکی به تجمعات دشمن متجاوز در داخل یمن و ۵۸۹ حمله به عمق خاک سعودی و امارات انجام شده است.

این مقام نظامی یمنی افزود: اکنون که در آستانه ورود به هشتمین سال تجاوز نظامی به یمن هستیم این قول را می‌دهیم که در سال هشتم عملیات‌هایی به مراتب بهتر از قبل علیه متجاوزان انجام دهیم تا اراضی اشغالی بیشتری آزاد شوند.

انتهای پیام
captcha