نقش اصلی در موضوع فرهنگی بر عهده روحانیت است
کد خبر: 4045192
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸
آیت‌الله دژکام:

نقش اصلی در موضوع فرهنگی بر عهده روحانیت است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه مدعیان مدیریت در عرصه فرهنگی نمی‌توانند بگویند که روحانیت در این عرصه نقشی ندارد، گفت: نقش اصلی در موضوع فرهنگی بر عهده روحانیت است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس عصر شنبه، 6 فروردین در ششمین همایش مدیران فرهنگی و ائمه جنوب استان با اشاره به نقش مهم روحانیت در عرصه فرهنگ، گفت: مدعیان مدیریت در عرصه فرهنگی نمی‌توانند بگویند که روحانیت در این عرصه نقشی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نقش اصلی در موضوع فرهنگی بر عهده روحانیت است، افزود: نظام اسلامی باید در مسائل فرهنگی مدیریت داشته باشد و این موضوع هم غیر از موعظه کردن است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه متأسفانه هنوز در عرصه مدیریت فرهنگی عقب هستیم و باید در این راستا فعالیت‌ها را توسعه دهیم، افزود: باید اسباب فعالیت‌های فرهنگی از جمله رسانه را توسعه دهیم، اگر اسباب حکمرانی فرهنگی را در اختیار گرفتیم مدیریت فرهنگی را می‌توانیم انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید اسباب فعالیت‌های فرهنگی را فراهم کنیم، به تعدد رسانه‌ها در جنگ فرهنگی امروز اشاره کرد و گفت: زمانی منبر تنها رسانه‌ای بود که مردم با آن مواجه بودند و در حقیقت این منبر و روحانیت رسانه اصلی بودند چرا که قبل از انقلاب هیچ امکاناتی به خصوص در عرصه رسانه نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عده‌ای گمان می‌کنند که بعد از انقلاب هیچ کاری صورت نگرفته است و همه کارها در قبل از انقلاب بوده است در صورتی که تمام امکاناتی کنونی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، پژوهشی، قدرت دفاعی و غیره پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

انتهای پیام
captcha