حضرت خدیجه(س) پشتیبانی اقتصادی حرکت اولیه اسلام را برعهده داشت
کد خبر: 4049007
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

حضرت خدیجه(س) پشتیبانی اقتصادی حرکت اولیه اسلام را برعهده داشت

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: حضرت خدیجه(س) با نگاه به وعده الهی و فرصت های پیش رو و امکانات موجود، کل پشتیبانی اقتصادی حرکت اولیه اسلام را برعهده داشتند

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش «خدیجه؛ مادر امت» ویژه بزرگداشت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، ۲۳ فروردین‌ماه با حضور مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، قاسمپور، نماینده مجلس شورای اسلامی و علاسوند، عضو هیئت علمی مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در محل مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) به تمام معانی مفهوم عمیق دینی باقی بودن را که سنتی الهی است، درک کرده و همه مال خود را باقی کرده و ذره‌ای را هدر ندادند.

وی افزود: آن حضرت تمامی راحتی و آسایش خود را رها کرده و در شرایط سخت زمان خود ابتدا تمام اموال و سپس، همه وجود خود را باقی کردند. شهدا و جانبازان عزیز ما نیز چنین کرده و وجود خود را در این دنیای فانی باقی کردند. مادران شهدای گرانقدر نیز اجازه ندادند تا فرزندانشان فانی شوند. همه ما می توانیم در این راه قدم برداشته و اموال، توانایی جسمی و ارتباطات خود را باقی کنیم.

اردبیلی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) همه وجود نازنین خود و فرزند و همسر و اموال خود را باقی کردند. آن‌ حضرت که خود یک تاجر بود، با خدا معامله کرده و بالاترین تجارت را انجام دادند. ما باید در این شب‌های گرانقدر پرده‌ها را پس بزنیم و حقیقت عالم را به تمام معانی درک کنیم.

وی بیان کرد: شب قدر فرصتی برای مواجه شدن با حقیقت عالم است و ما باید خود را ذره ذره آماده کنیم تا زمانی که حقیقت را درک کردیم، این توشه را برای تمامی سال حفظ کرده و کاری کنیم تا درصد باقی تری را برای خود نگه داریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با الگوی سوم زن، تصریح کرد: این الگو، نظریه ای انقلابی است که از سوی امامین انقلاب مطرح شد و هنوز به روی زمین نیامده است. البته نشانه‌هایی از آن در جامعه دیده می‌شود اما هنوز به تمامی معانی به روی زمین نیامده تا بتوانیم اینگونه مطرح کنیم که مدل الگوی سوم در انقلاب اسلامی را محقق کرده‌ایم.

اردبیلی بیان کرد: در الگوی سوم بانوان باید کاری کنند که از موجودی مصرفی و جوزده به عنصری اثرگذار و مولد در جامعه تبدیل شوند. همه ما باید برای تحقق این الگو تلاش کنیم. الگوی سوم، اتفاقی دستورالعملی و دستوری نیست بلکه باید در درون تک تک بانوان محقق شود.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) با نگاه به وعده الهی و فرصت های پیش رو و امکانات موجود، کل پشتیبانی اقتصادی حرکت اولیه اسلام را برعهده داشتند، اظهار کرد: امروز شاید بانوان برای جریان شکل‌گیری تغییرات مثبت در جامعه، تمامی سهم خود را انجام نداده‌اند و راه و رسم باقی کردن خود در جامعه را پیدا نکرده‌اند که در این زمینه باید به برنامه‌ریزی نوآورانه روی بیاوریم.

انتهای پیام
captcha