روز قدس نقطه عطفی در وحدت بین مسلمانان جهان است
کد خبر: 4053010
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

روز قدس نقطه عطفی در وحدت بین مسلمانان جهان است

سرپرست فرمانداری یزد گفت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس یکی از ضروریات جهان اسلام و نقطه عطفی در وحدت بین مسلمانان جهان است.

سید محمدرضا مدرسی، سرپرست فرمانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سید محمدرضا مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد، امروز، 7 اردیبهشت ماه در جلسه شورای هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس شهرستان یزد، با تأکید بر ضرورت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان یک تکلیف شرعی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شیعی بودن حکومت گاهاً مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گرفت، تلاش‌های جمهوری اسلامی به رهبریت حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد وحدت بین امت اسلام در جهان بود که حضرت امام راحل با دوراندیشی بالای خود و معرفی روز قدس، این موضوع را به نقطه عطفی در ایجاد وحدت بین مسلمین جهان بدل کرد.

سرپرست فرمانداری یزد تبیین صحیح و همه جانبه و نشر اهداف این حرکت وحدت آفرین را تکلیف شرعی همه مسلمانان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک مسلمان معتقد به مبانی مکتب اسلام و با اشراف بر ضرورت و تعصب بر مبانی دینی خود در راه پاسداشت و نشر این حرکت عظیم مردمی در جهان اسلام تلاش و گام‌های مؤثر برداریم.

مدرسی به تلاش‌های رسانه‌های غربی برای کم رنگ کردن این حساسیت‌ها و تعصبات مسلمین در حفظ تکالیف وحدت آفرین خود اشاره و عنوان‌ کرد: این تلاش‌ها در حالی است که با کمی تأمل و دقت می‌بینیم همین حکومت‌های به ظاهر مخالف با این حرکت‌ها در جوامع مسلمان، خود برای ایجاد و بالابردن حساسیت‌های اجتماعی در بین جوامع خود به منظور پباده‌سازی اهدافشان به شدت طرح و برنامه‌های کارشناسی داشته و مستمرا در تلاش هستند.

وی پیگیری این تکلیف شرعی و تلاش در راه پیاده سازی اهداف اسلام در هر جایگاهی که هستیم را لازم دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان یزد و پیگیری و تقسیم وظایف برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی روز بزرگ قدس و این حرکت عظیم مردمی در سطح شهرستان و نشر هرچه بهتر و بیشترمبانی اسلام تلاش کنیم.

یادآور می‌شود راهپيمايی روز قدس در شهر یزد، ساعت ۱۱ صبح و از میدان شهید بهشتی (ره) آغاز می‌شود و راهپیمایان پس از عبور از خیابان‌های امام خمینی (ره) و قیام در مسجد ملا اسماعیل؛ محل نماز جمعه، حضور می‌یابند.

انتهای پیام
captcha