کاهش روند ابتلا به کرونا در استان قزوین
کد خبر: 4055648
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

کاهش روند ابتلا به کرونا در استان قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا در استان قزوین رو به کاهش است، چهار شهرستان استان در وضعیت زرد و شهرستان‌های البرز و بوئین‌زهرا آبی هستند.

مدافعان سلامت

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالله دیدبان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شب گذشته در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: روند ابتلا به ویروس کرونا در استان قزوین رو به کاهش است، چهار شهرستان استان در وضعیت زرد و شهرستان‌های البرز و بوئین‌زهرا آبی هستند.

وی افزود: بیماران کرونایی اغلب در بیمارستان‌های قدس و بوعلی پذیرش می‌شوند، روند پذیرش و بستری در بیمارستان و مراجعه به مراکز درمانی با کاهش روبه‌رو بوده و میزان فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ شهروند قزوینی به صورت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ شده و ۲۱ نفر بستری شدند، همچنین ۷۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۴ بیمار مساعد نیست.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت تکمیل واکسیناسیون و انجام واکسیناسیون دز چهارم باید در این خصوص تدبیری بیاندیشم، متأسفانه شاهد عدم استقبال شهروندان هستیم و رغبت در انجام واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال بسیار پایین است، لازم است در این خصوص علاوه بر خانواده‌ها، آموزش و پرورش نیز جهت انجام واکسیناسیون و تکمیل آن اهتمام لازم را داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: کاهش مرگ بر اثر کرونا به دلیل واکسیناسیون رخ داده است، باید واکسیناسیون تکمیل شود و دز چهارم نیز به عنوان دز یادآور تزریق شود.

انتهای پیام
captcha