بیانیه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در محکومیت فیلم عنکبوت مقدس
کد خبر: 4061066
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

بیانیه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در محکومیت فیلم عنکبوت مقدس

در پی اکران فیلم موهن عنکبوت مقدس در جشنواره فیلم کن و توهین به اعتقادات مسلمانان و هشتمین امام شیعیان، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به دنبال اقدام ضد فرهنگی و نمایش فیلم موهن عنکبوت مقدس در جشنواره فیلم کن که موجب خشم و انزجار مسلمانان و شیعیان شد، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از همه هنرمندان برای خلق آثار هنری فاخر پیرامون سبک و سیره رضوی دعوت کرد.

متن بیانیه این بنیاد به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) قرن‌هاست که میعادگاه عاشقان ولایت، امامت و میقات دلدادگان آن امام همام است.

آستان مقدس رضوی سالیانه میلیون‌ها زائر دلسوخته را از اقصی نقاط میهن اسلامی و دیگر کشورها به خویش فرا می‌خواند تا قلب‌های مهربان خود را دخیل پنجره فولاد ببندند.

حرم منور امام رضا(ع) وعده‌گاه کسانی است که دل در گرو امام مهربانی‌ها دارند تا در فضای معنوی و مقدس حرم دل از کینه و خصومت بزدایند و قلوب خود را سرشار از عشق و محبت کنند و مشهد شهر مقدسی است که این مضجع شریف را عاشقانه چون نگینی در آغوش گرفته است.

اقدام ناجوانمردانه کسانی که با دستمایه قرار دادن جنایت‌های مجرمی که با انحراف و بدفهمی از آموزهای دینی و معارف رضوی دست به جنایت زده و با محاکمه در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اشد مجازات رسیده است و با استفاده ابزاری از سینما که باید در خدمت اخلاق، معنویت و بشریت باشد، به اعتقادات دینی میلیاردها مسلمانان، حرم مطهر رضوی و سرزمین مقدس مشهد‌الرضا اهانت کرده‌اند، نزد همه آزادگان جهان حرکتی محکوم نفرت انگیز و شایسته انزجار است.

بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ضمن محکوم کردن این اقدام ضدفرهنگی از تمامی اهالی فرهنگ و ادب دعوت می‌کند که همه توان و استعداد خود را برای دفاع هنرمندانه از این مضجع شریف و سرزمین مقدس به کارگیرند و هنر را درخدمت ترویج معنویت واخلاق، معارف دینی و فرهنگ رضوی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha