نیازمند جهاد قرآنی متناسب با شرایط روز هستیم
کد خبر: 4064143
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
عوامل جذب نسل جدید به قرآن/ ۱

نیازمند جهاد قرآنی متناسب با شرایط روز هستیم

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز با اشاره به عوامل جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: آنچه در حیطه و سعه مقدورات متولیان قرآنی می‌گنجد پیگیری جهاد قرآنی متناسب با شرایط کنونی است.

حمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز حمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه مهم‌ترین عوامل جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی چیست، گفت: به نظر می‌رسد زمینه‌ها و اقتضایات مستقیم و غیر مستقیم در امر اقبال نسل جدید به تعلم قرآن کریم نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از این شرایط قابل کنترل و برخی کنترل‌ناپذیرند، افزود: تسلط همه‌جانبه به رسانه‌ها و محتواهای غیر دینی دست کم در شرایط فعلی در مقدورات حاکمیت نیست از این منظر کاهش سائقه‌ها و انگیز‌ه‌ها در اقبال به تربیت و آموزش دینی و قرآنی با سیطره بی‌امان محتواهای غیر دینی و دست کم محتواهای لغو و کم‌مایه با ماهیت سرگرمی قابل فهم است.

ایماندار تصریح کرد: این بخش کنترل‌ناپذیر است که با نظرداشت آن نه خودمان را در مورد کم‌رنگ شدن اقبال قرآنی بیش از اندازه و نه نسل جدید را سرزنش کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با ذکر این نکته که نمی‌توان از متغیرهایی چون شرایط اقتصادی و رضایت عمومی در راستای اقتضایات غیر مستقیم غفلت جست، گفت: آنچه در حیطه و سعه مقدورات متولیان قرآنی است پیگیری جهاد قرآنی متناسب با شرایط کنونی چه در رفع زمینه‌های غیر مستقیم کاهش اقبال عمومی و چه در توسعه و روزآمد کردن فعالیت‌های قرآنی در همه جوانب آن است.

وی در پایان تأکید کرد: بهبود شرایط ناکافی کنونی درگرو فعالیت جهادی و به دور از چشم‌داشت مادی است که با نگاهی دور از تنگ‌نظری، انحصارگرایی، جزم‌اندیشی و کمال‌گرایی در جهت جذب حداکثری عموم اقشار صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha