برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در 18 نقطه سمنان
کد خبر: 4069461
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در 18 نقطه سمنان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: هم‌زمان با نهم ذی‌حجه، روز عرفه، مراسم معنوی دعای عرفه در 18 نقطه استان سمنان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در 18 نقطه سمنان

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفت و گو با ایکنا با اشاره به اینکه دعای عرفه یکی از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه، نهم ذی‌حجه، است که بنا بر روایات امام حسین (علیه‌السلام) در صحرای عرفات خواندند گفت: بنا به احادیثی از ائمه معصومین (علیه‌السلام) آمده، این روز با ماه مبارک رمضان برابری می‌کند، در این روز حاجت‌ها برآورده می‌شود و نقل‌شده است در روز عرفه شقاوت به سعادت تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم پرفیض دعای عرفه همزمان با دیگر نقاط کشور در اماکن مختلف استان سمنان برگزار می‌شود که در شهرستان سمنان مراسم پر فیض دعای عرفه به میزبانی مصلی نماز جمعه سمنان و در شاهرود در حرم مطهر شهدای گمنام برگزار خواهد شد

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه در شهر دامغان مسجد جامع میزبان دعای پر فیض عرفه است اظهار کرد: حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) نیز میزبان برنامه مشابه خواهد بود و مردم دیباج نیز در مصلای این شهر می‌توانند در این مراسم پر فیض شرکت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: مردم شهید پرور مهدی‌شهر در تپه نورالشهدای دربند این مراسم را برگزار کرده و در گرمسار قرائت مراسم پرفیض دعای عرفه در میدان امام خمینی(ره) مسجد جامع و مهدیه گرمسار برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ در آرادان مسجد جامع میزبان دعای پر فیض عرفه است و در سرخه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و مسجد جامع ایوانکی میزبانی مردم خداجو را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالهی با تاکید بر اینکه در میامی این برنامه معنوی در مسجد جامع، مسجد امام حسن(ع) و مساجد جامع روستا‌‌‌‌های نامنیک، نردین، رضوان و حسین آباد کالپوش برگزار می‌شود یادآور شد: بیارجمندی‌‌‌‌های شهید پرور نیز می‌توانند در مسجد جامع گرد هم بیایند و دل‌هایشان را کنار عرفه ببینند و چشم پر از آب بندگی نمایند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه اين دعای پر فيض، بعد از ظهر امروز شنبه 18 تیر مصادف با نهم ذی‌الحجه با دعوت از مداحان اهل البيت(ع) قرائت می‌شود افزود: این برنامه‌ها همراه با مداحی ستایشگران اهل بیت(ع) و نوای مداحان استان سمنان برگزار خواهد شد و از مردم درخواست شده تا به واسطه رعایت پروتکل‌‌‌‌های بهداشتی، لوازم شخصی خود را نیز همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha