همت کارآفرینان البرزی برای اشتغال‌زایی زندانیان
کد خبر: 4069977
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

همت کارآفرینان البرزی برای اشتغال‌زایی زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان البرز از همکاری کارآفرینان و نخبگان این استان برای توسعه اشتغال مددجویان خبر داد و گفت: باید از این ظرفیت در راستای توانمندسازی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و اشتغال این قشر به نحو احسن استفاده کرد.

شتغال‌زایی زندانیان

علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به بازدید جمعی از نخبگان و کارآفرینان این استان از زندان رجایی‌شهر کرج، اظهار کرد: هدف از این بازدید توسعه اشتغال مددجویان است. زندانی محصول ناکارآمدی برخی از اجزای جامعه است و در نهایت پس از آزادی باید به جامعه بازگردد، پس اگر در حین تحمل کیفر بازاجتماعی نشود، این چرخه جرم بارها تکرار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در زندان‌ها جهت بازتوانی زندانیان پیش از ورود به جامعه، گفت: اشتغال یکی از تأثیرگذارترین برنامه‌های اصلاحی در خصوص بازاجتماعی شدن زندانیان است؛ به همین جهت یکی از اولویت‌های ده‌گانه تعیین شده از سوی رئیس سازمان زندان‌هاست، زیرا از دو مقوله بی‌کاری و فقر که سرمنشأ اکثر جرایم است، جلوگیری می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه استان البرز یک استان صنعتی است، تصریح کرد: باید از این ظرفیت در راستای توانمندسازی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و اشتغال این قشر به نحو احسن استفاده کرد.

وی محدودیت منابع و فضا را یکی از عوامل کند بودن روند اشتغال، اصلاح و تربیت در زندان‌های استان برشمرد و افزود: زیرساخت‌های زندان‌های این استان در حال حاضر آمادگی اشتغال حداکثری زندانیان را ندارد و به همین خاطر از صاحبان حِرَف، کارآفرینان و خیرین دعوت کردیم تا در این زمینه به کمک زندان‌ها بشتابند تا آسیب‌های اجتماعی استان به حداقل برسد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز حضور و مشارکت کارآفرینان را در این بازدید، مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ای نزدیک این همکاری‌ها به نتایج درخشان و پرباری در حوزه اصلاح و تربیت زندانیان برسد.

وی در پایان گفت: این دیدار دو ساعته در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر دعوت از نخبگان و کارآفرینان به زندان‌ها انجام شد و کارآفرینان از قسمت‌های مختلف زندان کرج مانند کارگاه‌های اشتغال، رختشویخانه و خوابگاه‌‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha