جشن‌های غدیری به مؤلفه هویتی مردم اراک تبدیل شود
کد خبر: 4070654
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

جشن‌های غدیری به مؤلفه هویتی مردم اراک تبدیل شود

رئیس ستاد احیای امر غدیر استان مرکزی با اشاره به تداوم جشن‌های غدیری در بیش از ۱۰ شب در استان، از اجرای نمایش میدانی «آینه در آینه» خبر داد و گفت: قصد داریم جشن‌های غدیری به مؤلفه هویتی تبدیل شود.

علی عزیزی، رئیس ستاد احیای امر غدیر در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی عزیزی، رئیس ستاد احیای امر غدیر استان مرکزی، امروز، 22 تیر در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های این ایام برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری ویژه‌برنامه‌های غدیر به بهترین شکل ممکن، اظهار کرد: ستاد احیای امر غدیر از سال گذشته فعالیت خود را با هدف ترویج فرهنگ غدیر در اراک آغاز کرده و بیش از 80 هزار نفر سال گذشته از برنامه‌ها استفاده کردند.

وی از برگزاری ویژه‌های ایام غدیر در سال‌جاری خبر داد و افزود: برنامه‌های امسال نیز ترویجی و تبلیغی است و قصد داریم مردم را با ابعاد مختلف این فرهنگ آشنا کنیم. امسال با تعامل شورای شهر، شهرداری، تبلیغات اسلامی، سپاه روح‌الله جشنی به منایت عید غدیر از امروز، 22 تیر تا 31 همین ماه در مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) اراک برپا می‌شود.

عزیزی از برپایی موکب‌های غدیری در استان خبر داد و افزود: واقعه غدیر و فرهنگ‌سازی این امر در استان یکی از اولویت‌های ستاد است؛ چراکه قصد داریم این فرهنگ برای مردم شهر اراک به مؤلفه هویتی همچون برنامه «یوم‌العباس(ع)» استان زنجان و عزاداری منحصربفرد مردم آذربایجان تبدیل شود. برگزاری بیش از یک‌ دهه جشن ویژه غدیر در کمتر نقطه‌ای اتفاق می‌افتد و قطعاً این برنامه می‌تواند به عنوان رویداد مهم فرهنگی مذهبی در استان مطرح و الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

به‌ گفته عزیزی متأسفانه در ارائه روش‌ها و راه‌های انتقال شادی حلال در جامعه به‌نام اهل‌بیت(ع) کم‌کاری شده است و این امر متوجه همه ما است. امید است با برگزاری جشن‌های پیاپی این رویداد بزرگ فرهنگی در معرفی و تبیین سیره اهل‌بیت(ع) به‌ویژه واقعه غدیر شاهد اتفاقات خوب و ماندگار باشیم.

رئیس ستاد احیای امر غدیر در استان از برگزاری نمایش میدانی «آینه در آینه» در فضایی بالغ بر 1600 متر به مدت 10 شب به کارگردانی علی گودرزی‌زاده خبر داد و افزود: بیش از 40 مجموعه فرهنگی برای برگزاری این رویداد فرهنگی مشارکت دارند. همچنین برای بازخورد بهتر برنامه‌های فرهنگی درصدد راه‌اندازی محلی تحت عنوان «عیدگاه» در اراک هستیم تا بدین وسیله در حوزه نمایش مذهبی در مناسبت‌های مختلف شاهد اتفاقات خوب باشیم.

عزیزی ستاد احیای امر غدیر را ستادی مردمی معرفی و یادآور شد: برگزاری برنامه‌های ویژه غدیر رویکردی فرهنگی با محوریت موکب‌ها و نمایش میدانی برگزار می‌شود، هدف این است با راه‌اندازی و فعال شدن مواکب برشی معنوی از پیاده‌روی اربعین شکل گیرد.

وی شعار محوری غدیر امسال را «غدیر، عهدی با مهدی(عج)» دانست و افزود: برنامه‌ها حول همین محور برنامه‌ریزی و محتواسازی شده است. تولیدات محتوایی و رسانه‌ای پیش‌بینی شده که انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جریان‌سازی فرهنگ غدیر از دو عنصر مهم اجتماعی همچون کودکان، نوجوانان و بانوان نباید غفلت کرد، اظهار کرد: بانوان و کودکان از جمله مخاطبان اصلی ما هستند که برای آنان برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده است. غرفه‌های مختلفی برای این آیین با محورهای تعریف شده در نظر گرفته شده است.

علی گودرزی‌زاده، کارگردان نمایش میدانی «آینه در آینه»، نیز گفت: این نمایش گونه جدیدی از نمایش‌های میدانی است. این نمایش در قالب طنز تولید شده است که در آن به مباحث مهم تاریخی همچون غدیر اشاره می‌شود. این نمایش در قالب هنرهای تئاتر صحنه‌ای و ... به مخاطب ارائه می‌شود. نمایش یاد شده دارای 20 صحنه 90دقیقه‌ای است.

انتهای پیام
captcha