تأکید اتحادیه اروپا بر ادامه کمک به نهادهای فلسطینی
کد خبر: 4070769
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

تأکید اتحادیه اروپا بر ادامه کمک به نهادهای فلسطینی

کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته مجموعه‌ توصیه‌هایی به نفع مسأله فلسطین ارائه نموده و کمیسر عالی اروپا نیز بر ادامه حمایت مالی از تشکیلات خودگردان و تضمین ارسال به موقع آنها تاکید داشته تا هیچ اختلالی در عملکرد نهادهای تشکیلات خودگردان به وجود نیاید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این کمیته همچنین بر مواضع ثابت اتحادیه اروپا در خصوص روند صلح بر اساس قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، مخالفت با شهرک‌سازی، تأسیس کشور مستقل فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی، عدم به رسمیت شناختن اعمال هرگونه تغییر در مرزهای سال 1967 میلادی بدون توافق طرفین و معتبر دانستن قدس به عنوان پایتخت طرفین تاکید کرد.

همچنین این کمیته اتحادیه اروپا با پیشنهاد ارائه شده از سوی نمایندگان راستگرا در راستای محکومیت الگوهای آموزشی و درخواست از کمیسر عالی برای انجام اقدامات لازم جهت مقابله با ادعاهای مربوط به وجود مفاهیم یهودستیزی در کتاب‌های فلسطینی مخالفت کرد.

از دیگر مسائل مورد تأکید اتحادیه اروپا حمایت از سازمان آنروا و ضرورت ادامه کمک‌های مالی برای انجام بهتر ماموریت‌ها از سوی این سازمان بین المللی بود.

«عادل عطیه»، سفیر هیأت فلسطینی در اتحادیه اروپا در این زمینه گفت: هفته‌های گذشته دیدارهایی با مقامات عالی اروپا از جمله رئیس دفتر رئیس پارلمان اروپا و بسیاری از تصمیم‌گیران احزاب سیاسی در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و همچنین برخی سفرای کشورهای عضو در این اتحادیه انجام شد.

در این رایزنی‌ها برای اتخاذ مواضع حمایتی از فلسطین توسط کمیته روابط خارجی و ارائه برخی توصیه‌ها در گزارش سالانه مربوط به سیاست‌های همجواری جهت تاکید بر ادامه کمک اتحادیه اروپا از مردم فلسطین تلاش گردید. 

انتهای پیام
captcha