«طرد داعش»؛ فیلم سینمایی مشترک ایران و عراق
کد خبر: 4071745
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

«طرد داعش»؛ فیلم سینمایی مشترک ایران و عراق

«حسن ناظم»، وزیر فرهنگ عراق، امروز، 27 تیرماه، از تصمیم این وزارتخانه برای تولید فیلم سینمایی مشترک با ایران درباره مرحله طرد گروه تکفیری ـ تروریستی داعش از عراق خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ وزیر فرهنگ عراق امروز در مقر این وزارت‌خانه با «محمد کاظم آل صادق»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و هیأت همراه وی دیدار کرد.

وزارت فرهنگ عراق در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: «در این دیدار همکاری در زمینه پرونده‌های مختلف فرهنگی و یادداشت‌های تفاهم امضاشده توسط هیأت عراقی در سفر اخیر به تهران، ارائه تسهیلات در زمینه گردشگری دینی در آستانه زیارت اربعین حسینی، توافق درباره تداوم دیدارها میان کارشناسان و متخصصان حوزه فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی و فعال‌سازی یادداشت‌های تفاهم مشترک بحث و تبادل‌نظر کردند».

حسن ناظم در این دیدار گفت: «سفر اخیر وی به تهران سفری پروتوکلی نبوده بلکه طی آن بر سر چندین برنامه توافق شد که به زودی به نتیجه خواهد رسید از جمله برپایی هفته فیلم سینمایی ایران با حضور کارشناسان سینمای جمهوری اسلامی ایران که بازتاب خوبی در جهان داشته است».

وی افزود: «همکاری تنها محدود به حوزه سینما نیست، بلکه شامل حوزه‌های گردشگری دینی، آثار باستانی، ادبیات، تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف فرهنگی و توسعه پرونده همکاری درباره نگهداری از آثار باستانی و نسخه‌های خطی می‌شود، ما همچنین با طرف ایرانی درباره ارائه تسهیلات در زمینه گردشگری دینی با توجه به نزدیک بودن زیارت اربعین حسینی رایزنی کردیم».

وزیر فرهنگ عراق همچنین از نیت این وزارت‌خانه برای تولید فیلم سینمایی مشترک عراق و ایران درباره مستندسازی مرحله طرد داعش از عراق خبر داد و گفت: «به زودی مقدمات ساخت این فیلم را در هفته فیلم سینمایی ایران که در بغداد برپا خواهد شد، انجام خواهیم داد».

از سوی دیگر، محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در عراق تأکید کرد که تهران اهتمام زیادی برای همکاری با عراق در زمینه‌های مختلف قائل است، چرا که دو کشور مناسبات تاریخی عمیق و مشترکی دارند.

وی همچنین از تلاش‌های هیئت وزارتی عراق و دستاوردهای آن در سفر اخیر خود به تهران در زمینه امضای تعدادی یادداشت‌تفاهم قدردانی کرد.

جواد پارسامهر 

انتهای پیام
captcha