هاضمه نظام اسلامی فسادناپذیر است
کد خبر: 4072553
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
رئیس‌جمهور:

هاضمه نظام اسلامی فسادناپذیر است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی مکلف به عملکرد درست متقن و عادلانه هستیم گفت: هاضمه نظام اسلامی فسادناپذیر است و آینده نظام هستی از آن صالحین است.

شورای اداری استان مرکزی با حضور ریس جمهور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، عصر جمعه، 31 تیر در جلسه شورای اداری استان، با بیان اینکه پاسخگویی در ذات مسئولیت‌پذیری جای دارد و انجام یا ترک فعلی باید با حجت همراه باشد، اظهار کرد: اندیشیدن به ارتقای شخصی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و فرد بی‌تفاوت نسبت به اطراف، مرده است و اگر جامعه‌ای تارک امر به معروف و نهی از منکر شد همه آن جامعه مرده محسوب می‌شوند. در واقع جامعه سالم ناهنجاری‌ها را نمی‌پذیرد و در مقابل فساد برافروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اخلاق، رعایت عدالت، انصاف و ... سنگ زیربنای جامعه سالم است که انسان را به سمت دارالسلام راهنمایی می‌کند، ادامه داد: استان مرکزی مهد بزرگان علمی و مفاخر کشور است و تربیت یک چهارم مفاخر کشور در این استان گواه بر این ادعا است که در رأس هرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی قرار دارد. وجود مفاخر و شهدا و معرفی آنان وظیفه ما را سنگین کرده و مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

رئیس‌جمهور ظرفیت‌های موجود در استان را زمینه‌ساز تحول و اقدامات جهشی برشمرد و ادامه داد: امروز مشکلات بخش‌های آب، کشاورزی، اشتغال، ساماندهی معادن، راه‌اندازی صنایع، جاده‌های مواصلاتی، وضعیت فقر و بیکاری و ... مطرح شد که می‌توان آنان را برطرف کرد. همه واقف هستیم راهکار آن درون کشور است و با تعریف سازوکار درست می‌توان مشکلات را برطرف کرد. افرادی که در این جلسه حضور دارند باید مشکلات را حل کنند. البته تعدادی از مشکلات راهکار پیچیده دارند و برخی دیگر ساده‌اند. هر مشکلی دارای راهکاری است و در سایه کار مشترک و داشتن اعتماد به نفس می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد. داشتن کارشناس زبده و اعتبارات از نکات مطروحه بود، اما سهم بیشتر موفقیت‌ها در مدیریت تعریف می‌شود.

فساد زیبنده نظام اسلامی نیست

وی در ادامه شناخت مشکلات و پیدا کردن راه حل برای گره‌گشایی را از جمله مطالبات مردم از مدیران دانست و افزود: مخالفت مردم با فساد و روابط غیراداری، حق مسلم آنان است و کسی نمی‌تواند این حق را سلب کند. فساد زیبنده اسلام و نظام اسلامی نیست و در شرایط فعلی این انتظار بیشتر مورد تأکید است. پس از گذشته 43 سال مردم کار درست و دغدغه‌مندی از سوی مسئولان انتظار دارند.

رئیسی عمل به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب را از تکالیف مهم دولت برشمرد و با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی همه مکلف به عملکرد درست متقن و عادلانه هستیم، افزود: عقب افتادگی در دوره اول به هر دلیل رخ داد، اما این مهم حتماً باید جبران شود. امروز وقت اقدام و عمل است و در این میدان امور باید با اندیشه، انگیزه مضاعف، عمل انقلابی و پایدار دنبال شود. با تقویت روحیه جهادی امور به ثمر می‌نشیند و امروز سخت نیازمند نگاهی جهادی به امور هستیم و این مقوله مطالبه رهبری و مردم است. در اختیار داشتن موشک و نیروی مسلح قوی از افتخار ما است، اما قدرت ما وابسته به مردم و اعتماد آن پیوند خورده است.

وی به نقش اثرگذار مسئولان در ایجاد امیدآفرینی و حتی یأس و ناامیدی بین مردم اشاره و اظهار کرد: همه ما در امیدآفرینی و تقویت مؤلفه‌های آن سهیم هستیم. در نظام اسلامی ذکر نشده که فقط امام المسلمین عادل باشد؛ چراکه هر فردی که در نظام اسلامی دارای جایگاهی است باید عدالت را رعایت کند، البته عدالت به معنی تساوی نیست.

به‌ گفته رئیسی قانون درست است، اما در کشور نیازمند مدیریت صحیح هستیم و مشکل امروز صنایع استان مرکزی علاوه بر خصوصی‌سازی، واگذاری به مدیریت‌های نادرست است. برای اصلاح نیازمند مدیران انقلابی هستیم. معادن یکی از ظرفیت‌های مهم استان به شمار می‌روند که واگذاری باید درست صورت گیرد. همچنین نسبت به وضعیت برخی از صنایع نیمه‌تعطیل و تعطیل باید تصمیم‌های درست گرفته شود. شرکت‌هایی که امروز بازدید شدند دارای خط تولید بوده و کارگران پای کار هستند. با برطرف شدن مشکل مدیریت، قطعاً اشتغال به 3 هزار نفر سال‌های قبل خواهد رسید.

روابط ناسالم؛ مشکل نظام اداری کشور

وی با تصریح به این مطلب که همه نیاز و مشکلات استان به ویژه پروژه‌های مطروحه را نمی‌توان در یک سفر رفع کرد و در قدم اول باید اولویت‌بندی صورت گیرد، افزود: تولید پنل‌‌های خورشیدی استان فعال است که اقدام ارزشمندی است و باید مشکلات جزئی آن را رفع کرد. استان مرکزی یکی از مراکز اصلی تولید در کشور است که وضعیت آن را باید ارتقا بخشید.

رئیسی روابط ناسالم را از مشکلات نظام اداری کشور دانست و اظهار کرد: دستگاه نظارتی در این رابطه باید تیم اختصاصی تشکیل دهند و این روابط را با قوت پیگیری کرده و حداکثر به مدت یک ماه روابط ناسالم را در واگذاری‌ها دنبال کنند. هاضمه نظام اسلامی فساد نمی‌پذیرد و آینده نظام هستی مربوط به صالحین است. پسندیده نیست که مردم چنین اتفاقاتی را شاهد باشند. استان مرکزی بیش از 7 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و خانواده شهدا این وضعیت را نظاره‌گر هستند. از نظر قانون فردی که فساد دارد، باید به مردم معرفی شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به صورت کامل اجرایی نشده است، ادامه داد: اعتقادمان بر این است، کار صنعتی و توسعه آن آری، آلودگی صنایع خیر. هزینه در این حوزه سرمایه‌گذاری است؛ چراکه صنایع و رشد آنان نباید به سلامت مردم لطمه بزند. به هر قیمتی نباید اجازه داد آلودگی هوا صورت گیرد، چراکه توسعه صنعتی فرع بر محیط زیست است.

انتهای پیام
captcha