انتصاب رهبر معنوی مسلمانان آذربایجان به عضویت شورای حکماء‌ المسلمین
کد خبر: 4072796
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

انتصاب رهبر معنوی مسلمانان آذربایجان به عضویت شورای حکماء‌ المسلمین

شیخ الازهر، طی حکمی الله شکور پاشازاده، رهبر معنوی مسلمانان آذربایجان را به عنوان یکی از اعضای شورای حکماء المسلمین منصوب کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از صدی البلد،‌ احمد الطیب، شیخ الازهر و رئیس شورای حکماء‌ المسلمین، طی حکمی، الله شکور پاشازاده، رهبر معنوی مسلمانان آذربایجان و قفقاز را به عنوان یکی از اعضای شورای حکما‌ء المسلمین انتخاب کرد.

الله شکور پاشازاده، رهبر معنوی مسلمانان آذربایجان و قفقاز، ریاست و عضویت چندین نهاد را به عهده دارد که از آن جمله می‌توان به ریاست اداره مسلمانان قفقاز، دبیرکل مرکز بین‌المللی همکاری و تمدن‌های بین ادیان باکو (BCIC)، رئیس مشترک شورای بین ادیان کشورهای مستقل، رئیس شورای مشورتی مذاهب مسلمانان رهبران کشورهای مستقل و رئیس شورای عالی مذهبی مردم قفقاز اشاره کرد.

الله شکور پاشازاده به عنوان رهبر جامعه اصلی مسلمانان آذربایجان، تلاش ویژه‌ای برای ترویج گفت‌وگوی بین ادیان، تساهل و چندفرهنگی در جامعه آذربایجان و سراسر جهان انجام می‌دهد.

وی در مورد انتخاب خود به عنوان عضو شورای حکماء‌ المسلمین، گفت: انتخاب من برای عضویت در شورای حکماء‌ المسلمین به منزله قدردانی از کمک‌های مهم آذربایجان در زمینه حفظ و توسعه فرهنگ جهانی اسلامی و موضع کسانی است که طرفدار همکاری بین مذهبی و بین فرهنگی، همزیستی و برادری انسانی هستند.

پاشازاده افزود: برای من افتخار بزرگی است که نماینده آذربایجان و کل منطقه قفقاز در این مجمع که یکی از تأثیرگذارترین و معتبرترین نهادهای اسلامی در جهان است، باشم. از شیخ الازهر، جناب شیخ احمد الطیب، رئیس شورا و همه اعضای شورا به خاطر اعتمادی که به من داشتند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

یادآور می‌شود، شورای حکماء المسلمین یک نهاد بین‌المللی مستقل است که در 21 رمضان سال 1435 هجری قمری برابر با 19 ژوئیه 2014 میلادی با هدف ایجاد صلح در جوامع مسلمان تأسیس شد. علما، صاحبنظران و بزرگانی که از ویژگی‌های آن‌ها حکمت، عدالت، استقلال و اعتدال است،‌ عضو این شورا هستند.

مقر این شورا در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است که مؤسس این نهاد هم به حساب می‌آید؛ هدف مؤسسان، تلاش‌ برای متحده کردن امت اسلام است.

انتهای پیام
captcha