تقویت اعتقادات، تحکیم بنیان خانواده را به دنبال دارد
کد خبر: 4073216
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

تقویت اعتقادات، تحکیم بنیان خانواده را به دنبال دارد

کارشناس مسائل دینی حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: تقویت اعتقادات جامعه سبب افزایش عفت‌ورزی افراد می‌شود و این موضوع به نوبه خود بنیان خانواده را مستحکم می‌کند.

کارشنای مسائل دینی

به گزارش ایکنا از زنجان، سمیه یوسفلی، کارشناس مسائل دینی حوزه علمیه خواهران استان زنجان، با اشاره به تاثیرات مثبت رعایت حجاب در سلامت‌ روان جامعه، عنوان کرد: مسئله رعایت حجاب در جامعه قطعاً سلامت روان جامعه را در پی خواهد داشت و پایداری خانواده و احترام به هر دو جنس را بر جای می‌گذارد و ارزش وجودی خاص زن را بالا می‌برد. همچنین صرفاً نگاه جنسیتی به زن نخواهد شد، بلکه توجه به جایگاه و شخصیت زن مطرح است.

وی با اشاره به فلسفه دنیای غرب و دشمنان در رابطه با حجاب، تصریح کرد: دنیای غرب معتقد است که طبیعت خدای جامعه است و طبق این فرضیه پاسخ‌گویی به تمام شهوات و لذاتی که در دنیا وجود دارد باید مانند حیوانات برای انسان نیز آزاد شود مانند تشنه‌ای که به آب نیاز دارد و این نیاز می‌تواند در هر جا برطرف شود که این موضوع با ارائه دلایل بسیاری رد می‌شود.

یوسفلی با بیان اینکه برخورد با افراد بدحجاب باید در چارچوب قانون باشد، بیان کرد: برخورد با افراد بدحجاب در جامعه باید در چارچوب قانون باشد و نباید زمینه‌ساز هرج و مرج شود. وقتی کشور قانون مشخصی دارد که برای حضور در جامعه پوشش و حجاب را ضروری دانسته، باید این قانون تبیین شود و مصادیق آن بازگو شود و در عین حال حکومت می‌تواند برای اجرای قانون در ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای نظارت بر پوشش قانونی ورود پیدا کند.

این مسئول با اشاره به رابطه مستقیم حجاب و غیرت در افراد جامعه، اظهار کرد: رابطه حجاب و غیرت، رابطه‌ای صد درصدی است و امروز با نفوذ فرهنگ بیگانه در جامعه شاهد تغییر مصادیق غیرت در بین آقایان جامعه هستیم که این موضوع عکس‌العمل این قشر جامعه را در مقابل حجاب و عفاف تغییر داده است.

کارشناس مسائل دینی حوزه علمیه خواهران زنجان، با اشاره به اهمیت حساسیت حکومت اسلامی بر اجرای صحیح قوانین اسلام، خاطرنشان کرد: حکومتی که بر اساس قوانین اسلام پایه‌ریزی شده باید حساسیت بالایی در رعایت و اجرای درست این قوانین در جامعه داشته باشد، زیرا رعایت نکرده دقیق ضوابط دینی در امور کشوری موجب بدبینی مردم به دین و به اصطلاح دین‌زدگی می‌شود.

انتهای پیام
captcha