افزایش اعتبارات قرآنی فقط بر روی کاغذ نباشد
کد خبر: 4074094
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

افزایش اعتبارات قرآنی فقط بر روی کاغذ نباشد

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات قرآنی خبر داد و گفت: امسال رشد قابل توجهی در بودجه‌ها را شاهد بودیم، اما این رشد نیازمند اجرا و پیاده‌سازی است و نباید اعتبارات صرفاً روی کاغذ بماند.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در سال جاری حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار قرآنی ابلاغ شده است که امیدواریم ابلاغ این اعتبارات صرفاً بر روی کاغد باقی نماند و شاهد تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات تا پایان سال باشیم.

وی با بیان اینکه امسال بعد از مدت‌ها شاهد افزایش اعتبارات قرآنی در این سطح هستیم، اظهار کرد: این مسأله نشانه رویکرد فرهنگی و دینی دولت سیزدهم است و اگرچه تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی داریم، اما اگر این روند در طی سال‌های آینده ادامه داشته باشد، رشد قابل توجهی را در زمینه فعالیت‌های قرآنی شاهد خواهیم بود.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، ارتقای فضای زندگی قرآنی عموم مردم و آشنايی مبلغان و فعالان فرهنگي با نظام انديشه قرآني را مطلوبیت کلان مورد نظر در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: در این راستا، حمايت از شكل‌گيري فرآيندها و خروجي‌های واقعي و شاخص‌مند و ارتقای انس و تدبر در قرآن در مخاطبان، سیاست کلان مورد نظر در سال جاری به شمار می‌رود.

وی، مأموريت فوری و اساسی سازمان دارالقرآن الکریم در سال ۱۴۰۱ را تشکیل قرارگاه قرآني جهاد تبيين عنوان کرد و افزود: این قرارگاه در جهت راهبري زيست بوم قرآنی استانی و كشوری با محوريت مؤسسات و فعالان قرآنی تشکیل خواهد شد.

سلمانی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی امسال با پیوست جهاد تبیین اجرا خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی، تولیدات چندرسانه‌ای، اجرای همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف از جمله این اقدامات خواهد بود و تلاش ما در سال جاری این است که با کمک فعالان جامعه قرآنی بویژه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت(ع)، این موضوع را در قالب یک گفتمان قرآنی در سطح جامعه پیاده‌سازی کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهم اقدامات اداره امور قرآنی استان، اظهار داشت: حمايت از آموزش‌هاي همگاني قرآن با تأكيد بر توسعه تدبر در قرآن و بهره‌مندي از راهبري قرارگاه جهاد تبيين، حمايت از حفظ همگانی قرآن با اولويت حفظ موضوعي آيات منتخب، حمايت از توسعه محافل قرآنی تلاوت و جلسات خانگی تدبر و تفسير با اولويت مناطق محروم و حمايت از ترويج هدفمند محصولات قرآنی با تمركز بر گفتمان‌سازی محكمات قرآنی، از جمله برنامه‌های قرآنی در سال جاری خواهد بود.

وی همچنین، حمايت از توانمندسازی كادر قرآنی و تعالی مديران فرهنگی بر پايه نظام انديشه قرآنی، حمايت از تأسيس پايگاه‌های قرآنی مساجد و حمايت از رويدادهای مسأله محور قرآنی با هدف حل مسائل واقعی كشور با رويكرد قرآنی را از دیگر اقدامات و سیاست‌های حوزه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha