سازمان ملل: مسلمانان روهینگیا باید در حل بحران میانمار حضور داشته باشند
کد خبر: 4080725
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

سازمان ملل: مسلمانان روهینگیا باید در حل بحران میانمار حضور داشته باشند

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که مسلمانان روهینگیا باید در حل بحران میانمار حضور داشته باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت 24 آگوست 2017، سالگرد پاکسازی قومی گسترده مسلمانان روهینگیا در میانمار گفت: مسلمانان روهینگیا در میانمار با تبعیض گسترده‌ای مواجه هستند.

گوترش تاکید کرد: وضعیت حقوق بشر و امنیت در میانمار پس از کودتای نظامی بدتر شده است، مسلمانان روهینگیا باید در حل بحران میانمار حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: جامعه بین‌المللی باید به تلاش‌ها در راستای دست یافتن به راه‌حلی جامع و فراگیر برای بحران میانمار ادامه دهند.

کودتای نظامی در میانمار

ارتش میانمار در 1 فوریه 2021 پس از ادعای تقلب در انتخابات عمومی سال 2020 و تنش‌های سیاسی در این کشور، اقدام به کودتا کرده و قدرت را به دست گرفت. ارتش بسیاری از مقامات و رهبران حزب حاکم، به‌ویژه آنگ سان سوچی و وزیر امور خارجه کشور را بازداشت و به مدت یک سال وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده بود.

بیش از 2000 نفر در نتیجه مداخله مسلحانه ارتش میانمار علیه معترضان ضد کودتا و گروه‌های شورشی تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. در حالی که از زمان کودتا حدود 13 هزار نفر بازداشت شده‌اند، بیش از 10 هزار نفر هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

دادگاه‌های نظامی 114 زندانی سیاسی که 2 نفر از آن‌ها کودک بودند به اعدام محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha