برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در زنجان
کد خبر: 4082610
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در زنجان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی دو روز ۱۰ و ۱۱ شهریورماه در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

مسابقات سراسری قرآن کریم

سید موسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات ۶۰۰ نفر شرکت کردند و از این تعداد ۱۶۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند. این مسابقات طی دو روز ۱۰ و ۱۱ شهریورماه در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مسابقات بخش برادران، اختتامیه این مسابقه برگزار می‌شود، ادامه داد: نفرات اول این مسابقات به مرحله کشوری اعزام خواهند شد. سال گذشته استان زنجان در مرحله کشوری چهار رتبه را کسب کرد؛ امیدواریم امسال وضعیت بهتری داشته باشیم و نفرات بیشتری از این استان رتبه کسب کنند.

موسوی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کننده خانم‌ها در این دوره حدود ۹۰ نفر و آقایان حدود ۷۰ نفر است، تصریح کرد: این مسابقات در ۹ رشته شامل حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان، تواشیح و دعاخوانی برگزار می‌شود. در این دوره یک گروه تواشیح نیز وجود دارد که داوری آن‌ها در تهران انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش تعداد شرکت‌کننده داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مسابقات اوقاف حرفه‌ای است، عموم مردم رغبت زیادی برای شرکت در مسابقات را ندارند اما از عموم مردم نیز برای شرکت در این مسابقات دعوت می‌شود.

انتهای پیام
captcha